VOTE | 517 fans

#407 : Bien armé

Une mystérieuse épidémie se répend au lycée.

Popularité


5 - 1 vote

Titre VO
Weaponized

Titre VF
Bien armé

Première diffusion
04.08.2014

Vidéos

Diffusions

Logo de la chaîne France 4

France (inédit)
Vendredi 02.10.2015 à 21:30
0.24m / 1.1% (Part)

Logo de la chaîne MTV

Etats-Unis (inédit)
Lundi 04.08.2014 à 22:00
1.75m / 0.6% (18-49)

Plus de détails

Une tente en plastique est dans un laboratoire . La tente est entourée par un cercle de poudre Ash Mountain. On entend grogner de l'intérieur.

Un homme entre, s'assied à une table de travail, et commence à écrire. Il boit du thé tandis qu'à  l'intérieur de la tente ,il y'a un  loup-garou, il suinte du sang noir de ses yeux et de sa bouche.

L'homme écoute une cassette. La voix sur la bande dit:
"Après avoir entré l'adresse IP, vous serez connecté via un portail sur le web à une banque introuvable. Une fois connecté, entrez votre numéro de compte pour recevoir les virements. L'adresse IP sera désactivée ... "
La voix continue mais cette fois dans la chambre de Scott :
«... À chaque transfert. Vous aurez un nouveau transfert si vous choisissez de continuer la liste. Rappelez-vous, la confirmation visuelle est toujours exigée pour le paiement. "
Stiles arrête le lecteur . Lui et Scott admettent qu'ils ne comprennent pas ce dont la voix parle parce qu'ils n'ont jamais eu assez d'argent pour exiger un virement bancaire. Scott ne comprend pas non plus la motivation du bienfaiteur d'utiliser tous les fonds des Hale pour tuer tous les  êtres surnaturels de Beacon Hills .

Scott ramasse l'argent et commence à le ranger sous son lit. Stiles veut savoir ce que Scott envisage de faire avec. Scott veut les redonner à Derek mais Stiles hésite . Il rappelle à Scott que l'argent appartient aussi à un "tueur " Peter Hale. Ils sont interrompus par Malia . Elle explique qu'elle et Derek ont trouvé la meute de Satomi et qu'ils sont morts.

Derek arrive à Beacon Hills Hospital portant Braeden. Il annonce à Melissa McCall que Braeden a été abattu et il pense qu'elle va mourir.

En dehors de la Beacon Hills Animal Clinic ,le Dr Deaton ferme sa porte quand il sent quelqu'un derrière lui. Il prend une armeune matraque télescopique. Il se tourne et pivote sur un ennemi à capucheAprès quelques parades , Deaton s'arrête, et dit: "T'aurais pu appeler Satomi-san." Sous Nous voyons Satomi avec les yeux rouges.

Scott, Kira, Malia et Stilesvont au lycée pour passer un test d'aptitude. Lydia a apparemment fait le test quand elle était en première année. Malia est réticente à passer l'examen, Scott ajoute que "si nous essayons de ne pas mourir, nous avons encore besoin de vivre." Il dit que s'il survit au lycée, il aimerait aller à la fac.Kira souligne que le test ne prend que trois heures .

Chaque élève donne ses empreintes digitales . La mesure de sécurité est renforcée effort . Scott appuie son pouce dans le tampon d'encre et l'applique sur le papier. On lui remt aussi un livret, l'enseignant est le même homme que nous avons vu dans le laboratoire au début de l'épisode.


Les étudiants doivent donner leurs téléphones . Natalie Martin (la mère de Lydia) prend chaque téléphone et le place dans une enveloppe, numérotée.

Le test est censé durer 2 heures et 10 minutes. "The Chemist", explique en quoi il consiste "deux sections de 25 minutes  de lecture, deux sections de 25 minutes de maths et une partie écriture de 30 minutes."

Il se tourne alors vers Natalie Martin et dit qu'il devrait y avoir deux enseignants de surveillance. Elle explique que l'entraîneur Finstock n'est pas exactement ponctuel. Elle entre dans la salle pour essayer de l'appeler "à nouveau." Elle trouve Bobby sur son bureau et croit qu'il est ivre. Elle est déçue, en disant "15 ans de sobriété" . Elle tente de le ranimer ,sans succès.

Natalie Martin relève "au Chemist" qu'elle ne peut pas trouver l'entraîneur mais propose à la place d'aller chercher M. Yukimura  à l'étage. Il dit qu'ils ont besoin de démarrer le test mais qu'elle ira chercher l'autre enseignant pendant la première pause. Ils commencent le test.

Scott semble connaître les réponses et remplit sa feuille. Stiles semble surpris par une des questions alors que Malia semble déconcertée . Une fille assise derrière Stiles s'effondre au so.Mme Martin remarque un motif rouge sur le bras de Sydney. La jeune fille dit qu'elle ne sait pas quand l'éruption s'est développée.

Natalie dit que tout va bien et la jeune fille se rassoit .Mme Martin prend son téléphone et ordonne que personne ne quitte la salle. Elle va immédiatement au bureau de l'entraîneur et vérifie ses poignets. Il n' a aucune éruption sur les bras. Elle soulève alors sa chemise et trouve son dos couvert de rouge.

Elle repart et voit plusieurs élèves qui entrent , elle leur hurle de ne pas entrer dans le lycée,elle ferme la porte derrière eux. En entendant le bruit dans la salle, les élèves sortent de la salle. Elle leur crie de se rasseoir . Une fois qu'ils sont partis, elle compose un numéro à la recherche de centre de désinfection.

Les Agents , habillés de la tête aux pieds de costumes jaunes , entrent dans le lycée . Ils mettznt en place une zone de quarantaine dans l'une des salles de classe . Il y'a deux rangées de lits. Chacune est couverte par une tente en plastique .


Sheriff Stilinski arrive dehors . Il demande à un agent de la CDC des nouvelles. Elle dit que l'incident est une "fausse alerte", mais que les détails fournis ,concernent la CDC et les autorités sanitaires locales pour mettre en place une quarantaine. Il lui dit que son fils est à l'intérieur.

Tout en restant avec Sydney, Natalie explique à Scott qu'ils envisagent d'isoler les malades et ad'ttendre les instructions.


Sydney est très en colère, Scott lui assure que ça va aller, mais elle n'est pas inquiete au sujet de sa santé. Sydney est préoccupée par le test. Scott dit qu'il est sûr qu'ils vont laisser leur refaire faire à nouveau.

Stiles dit à Malia et Kira qu'il a entendu que le CDC estime que le virus est la variole. "The Chemist", qui est les écoute, dit que ce n'est pas ça, car la variole est l'un des deux virus qui a été complètement éradiqué. Il dit que l'autre maladie ,la peste est aussi éradiquée.

Malia écoute les agents à l'extérieur . Elle ditqu' ils semblent prendre très au sérieux leur cas et que son père est là. Stiles dit qu'il devrait l'appeler . Il va pour prendre son téléphone, mais "The Chemist" dit que le téléphone ne fonctionnera pas parce le CDC a fermé toutes les communications pour éviter une panique publique.

Satomi et Deaton emmènent un de ses hommes malades dans la clinique vétérinaire. Elle explique comment la maladie a progressé . ça commence par une fièvre suivie par des changements incontrôlés, et une cécité soudaine. Satomi explique qu' ils se sont déplacés dans les bois et que c'est la que sa meute est tombée malade.

Deaton dit qu'ils ont besoin d'aller à l'hôpital. Satomi dit que ça n'a jamais été "une option pour notre espèce." Mais Deaton dit qu'il connaît quelqu'un qui peut l'aider.

Melissa sort de l'ascenseur à l'hôpital. Elle passe devant une jeune fille blonde assise sur une chaise dans la salle qui pleure . Elle se dirige dans la chambre de Braeden et commence à lui injecter quelque chose . Derek s'interroge et Melissa dit que c'est du naloxone "qui est un médicament qui s'oppose à d'autres médicaments comme la morphine et l'héroïne." Elle dit qu'elle a besoin de réveiller Braeden parce que la CDC a mis l'école en quarantaine. Braeden se réveille. Melissa explique qu'elle a été abattu, mais qu'elle va maintenant très bien et qu'elle est à l'hôpital. Ils l'interrogent sur ​​les loups empoisonnés dans les bois , mais elle dit qu'ils n'ont pas empoisonnés, ils ont été infectés par un virus conçu pour tuer les loups-garous.

Natalie frappe à la porte du vestiaire. Scott est à l'intérieur et ne peut plus se contrôler .

Lydia revient dans la salle blanch dans la maison du lac de sa grand-mère,elle a une boîte d'affaire appartenant à Meredith Walker . Elle les pose sur le tapis blanc. D'abord une bouteille presque vide de parfum . Puis vient un bouquet de fleurs séchées suivie par un chien en pelucheavec  une photo.

Elle commence à mettre en marche  le tourne-disque , elle parle à Meredith. Elle explique qu'elle n'est pas médium et pas vraiment une banshee mais qu'elle cherche désespérément à aider ses amis. Elle dit aussi qu'elle est désolée .

Frustrée, elleretire l'aiguille du tourne disque et elle remet les affaires de Meredith dans la boîte. Elle remarque la photo . En regardant l'image, elle se rend compte que l'image de Meredith a été prise dans la même pièce où elle est maintenant. L'image en noir et blanc montre le bord de la platine, la prise murale .

Le Papa de Kira vient dans le vestiaire. Scott, partiellement transformé, lui dit d'appeller Stiles.

La CDC prend le sang de chaque élève. Malia demande à Kira si elle a déjà eu le sentiment que Scott et Stiles lui cachaient quelque chose. Elle parle de ce que Scott a de caché sous son lit. Kira est prompt à souligner qu'elle n'a jamais été sous ou dans le lit de Scott.


Quand c'est au tour de Kira , la foudre frappe l'aiguille et brûle le costume de l'agent du CDC. D'autresagents  se précipitentà l' extérieur, après vérification il y'a un trou dans le costume. Elle pense que c'était justde de "l'électricité statique."


Sheriff Stilinski et agent McCall posent des questions aux agents sur la situation. Elle dit que leurs deux fils sont à l'intérieur. McCall a également appris que c'était la variole. Le shérif dit qu'il pense qu'il y'a un autre assassin .

Les yeux de Scott sont toujoursbrillants. Les griffes de Malia ne se rétractent pas. M. Yukimura dit que le virus les affecte mais ne touche pas les humains. Stiles dit qu'ils doivent rester en dehors de l'école, mais ils ont du mal à se décider sur un endroit ou rester. Ils pensent au sous-sol, mais Scott dit qu'il ya "trop de moyens de sortir." Stiles suggère d' utiliser le coffre des hale.

Ils regardent des plans de l'école, ils déterminent la voûte doit être. M. Yukimura suggère qu'elle doit  probablement être accessible à partir du sous-sol. Stiles s'effondre. Il a développé des signes d'infection sur sa main. M. Yukimura dit qu'ils sont tous tombés malades. Kira dit qu'elle ne se sent pas malade, mais son père lui dit que le virus affecte son cerveau. Il montre sa feuille de réponses du test et on dirait qu'elle a essayé de remplir les bulles mais qu'elle n'y arrivait pas.


Ils se dirigent vers le sous-sol et trouvent rapidement la spirale "triskelion" sculptée dans le mur. Stiles dit qu'il doit s'ouvrir avec les griffes de n'importe qui. Scott secoue la tête et dit «non» mais se rend compte que son ami ne veut pas le dire a voix haute, la voûte s'ouvre uniquement avec les griffes d'un membre de la famille Hale. Au lieu de cela, Scott se tourne et demande à Maliade le faire parce qu'il a perdu le contrôle .

Malia dit qu'elle va le faire, mais elle veut d'abord savoir ce qu'ils onta cacher. Ils pensent qu'elle parle de Peter mais elle leur dit qu'elle sait qu'elle est sur la liste du beinfaiteur. Elle veut savoir combien elle vaut. Ils lui disent 4 millions $. Elle semble d'accord avec cette information. Interrogée elle dit que Scott vaut 25 millions de dollars et Kira 6 millions de dollars.

Malia insère ses griffes dans la grille . La paroi recule et la porte s'ouvre. Les quatre vont dans la voûte et la porte se referme derrière eux.

Melissa aide Deaton avec le bêta de Satomi. Il vomitdu sang noir. Elle craint que la même chose se passe à l'école. Le bêta meurt dans l'ascenseur. Satomi pleure et Deaton la réconforte.

Dans le caveau, Malia est dans les bras de Stiles. Scott se repose tranquillement. Kira remarque un bocal sur une étagère et le prend.


Stiles continue à discuter de l'argent et des nombreux problèmes que l'argent pourrait résoudre pour tout le monde. Il parle de la facture d'Eichen et du coût de l'IRM,. Scott explique que Melissa a mis sur papier leur budget, et combien de temps ils ont jusqu'à ce qu'ils perdent la maison.

Lydia arrive à l'école . Le shérif lui permet de passer .

Scott écoute à la porte. Il dit: "ils nous cherchent" et pense que quelqu'un devrait aller à l'extérieur. Il cherche Kira et Malia qui sont sur le sol. Scott dit qu'ils ont besoin de dire la vérité à Malia . Stiles rechigne et souligne que le nom de Peter n'est pas sur la liste. Cela fait de lui "soit un incroyable chanceux soit le Bienfaiteur".

Il dit que si Malia le découvre , elle ira voir Peter et Peter essayera alors de lamanipuler comme il le fait avec tout le mondeIl dit que si Malia le découvri, elle partira ce qui est probablement ce que veut Peter .

Docteur Deaton effectue une craniotomie sur le bêta mort de Satomi. Il dit qu'il pense qu'il sait ce que c'est et que Scott et les autres mourront sans antidote.

Stiles explique à Malia qu'il part. Il lui donne sa veste. Il promet qu'il va revenir ,il ne la laisserait l'avait jamais. Il l'embrasse son front et elle sourit.

Derek sourit quand il regarde Braeden dormir. Elle se réveille et il saute du lit. Elle se demande pourquoi il est toujours là et il prétend qu'il protège son investissement. Melissavient avec Satomi.

Lydia dit au shérif que quelqu'un va mourir à l'intérieur de l'école. Elle en est certaine.

Deaton explique à Derek que le virus est une variante de la maladie du chien. Il dit que  40% de la population des loups dans le parc national de Yellowstone a été tué "il ya quelques années" lors d'une épidémie de la maladie. Melissa se ​​demande à haute voix ce qu'il va faire à "notre population de loups."

Deaton dit que le virus a été "modifié" pour infecter un peu plus rapide les loups, comme le dit Derek, le virus est "comme une arme." Deaton  souligne que Satomi n'a pas été infectée, elle pourrait être la clé de la guérison.

Stiles est à la recherche de M. Yukimura . Il voit l'entraîneur et se rend compte qu'il est le seul adulte à être infecté.

À l'hôpital, Satomi dit que sa meute a été attaquée par un autre assassin avec une arme à feu. Elle dit alors à Derek combien il ressemble à Talia . Elle dit qu'elle venait souvent lui rendre visite à la Maison Hale avant l'incendie. Derek dit qu'il se souvient qu' elle permet apportait du thé dégoutant. Satomi explique qu'il s'agissait d'un Reishi  rouge sauvage. Deaton réalise que le thé l'immunise contre le virus. Derek se rend compte qu'ils ont encore des champignons dans la voûte.

Le pot que Kira a ramassé plus tôt est apparemment plein de morceaux de reishi. Malia est allongée sur le sol. Elle prend dans la poche de la veste de Stiles un morceau de papier. Scott, se rendant compte que c'est la troisième partie de la Dead Pool, il se déplace pour l'arrêter . Malia ne peut pas lire parce qu'elle est aveugle à cause du virus. Scott perd  aussi la vue.

Stiles va dans le bureau de l'entraîneur à la recherche de quelque chose qui pourrait l'avoir incité à devenir malade. Il ne trouve rien, mais remarque une pile de formulaires de responsabilité. Les uns sont  «approuvés» en rouge, la couleur devient de plus en plus faible jusqu'à ce que l'entraîneur ait changé à l'encre en noire. Stiles remarque des empreintes digitales à l'encre noire sur une tasse de café et se souvient de la façon dont chaque élève a dû les donner pour faire le test. Il se rend compte que le tampon d'encre est la source de l'épidémie . "The Chemist" arrive dans le bureau avec une arme .


Coach se réveille dans la zone d'isolement et semble très bien. Tous les élèves commencent à récupérer. Tous les signes du virus ont disparu.

Kira est maintenant devenu aveugle aussi. Scott a du mal à se tenir debout.

"The Chemist" marche avec Stiles dans le vestiaire et explique que le virus ne tue pas les humains. Il exige de savoir Scott et le reste se cachent. Il dit qu'il va tuer Stiles s'il ne le dit pas. Stiles ferme les yeux quand l'assassin place le canon de l'arme sur son front et commence son compte à rebours. Quand il arrive à "2" il ya un coup de feu et des jets de sang sur le visage de Stiles.

Un petit trou est apparu au milieu du front du chimiste. Il tombe sur le sol. Un agent passe la porte, c'est le père de Scott. Raphael explique qu'il a reçu un appel de Melissa. Il dit qu'il ne sait pas ce que cela signifie, mais qu'elle a dit que l'antidote était des champignons de reishi, dans un pot sur ​​l'une des étagères à l'intérieur de la voûte.

Derek se dirige vers l'école, mais Satomi lui rappelle que l'autre membre de sa meute est toujours malade . A ce moment, la jeune fille que nous avons vu pleurer dans le couloir de l'hôpital plus tôt quitte l'ascenseur, fusil à la main. Elle tire sur les deux loups-garous. Derek plonge devant Satomi. Le vieux alpha esquive tout simplement les balles  en marchant jusqu'à l'assassin. Elle poignarde la fille dans le cou.

Stiles est en dehors de la voûte ,il crie  à Scott d'ouvrir la porte pour qu'il lui explique comment les champignons sont . Kira dit qu'elle a vu les champignons. Scott parvient à se lever et à l'aide de sa vision améliorée ,il voit les champignons  briller. Il trébuche et rampe .Il parvient à prendre le pot . Le pot se brise sur le sol et les spores de champignons remplissent l'air.

Stiles est appuyé contre la porte , la porte s'ouvre, Scott tombe, apparemment guéri.

Le shérif et Lydia entrent dans le lycée. Elle se précipite vers sa mère qui dit qu'elle essayait juste de faire des heures supplémentaires.

Stiles se précipite vers Malia, mais elle est froide avec lui. Elle lui enlève sa main de son épaule. Elle s'éloigne de lui, et par de la voûte, sans dire un mot. Stiles se rend compte qu'elle a vu son nom inscrit "Malia Hale" sur la Dead Pool.

Previously on Teen Wolf...

Derek: I know a little about this pack.Their Alpha is a woman named Satomi.They have a kind of secret meeting place in the woods.

(GROANING)

PARRISH: Meredith's gone. They found her an hour ago in her room.

Lydia: Peter and Malia?Father and daughter.

Stiles: We should probably count it.


A room: A man is here, he's taking notes . Apparently there is a werewolf.

(SNARLING)(SIGHS)

MAN ON TAPE: After entering the IP address, you will be connected through a Darknet portal to an untraceable bank.Once logged in, enter your account number to receive wire transfers.

 

Scott's room:

Man on tape: The IP address will deactivate with each transfer.You will be assigned a new IP address if you choose to continue down the list.Remember, visual confirmation is always required for payment.

Stiles: You ever made a wire transfer?

scott: Never had enough money.

stiles: So you didn't understand a word of that either?

scott: I don't understand any of this.Why would someone use all this money just to kill us?

stiles: Someone wants you dead, dude.Badly.Whoa, whoa, what are you doing?

scott: It's late. We've got the PSATs in the morning.

stiles: No, I meant the money. $500,000.You know how much money that is?It's 500,000...It's half a million dollars. Scott.What are you going to do, just slide it under your mattress?

scott: I have to talk to Derek. The money's his.

stiles: You mean his and Peter's.

scott: What does that mean?

stiles: It means maybe we should proceed with caution.

scott: You don't think we should tell Derek?

stiles: No.

scott: No.

stiles: (SIGHS) No, of course we have to tell him. I'm just... I'm just saying, some of that money's Peter's, right?

scott: Yeah.

stiles: Right? Peter.Homicidal killer? Remember? You want to give $500,000 to him.

scott: So we should give Derek his money back. But not Peter?

stiles:I didn't say that.

scott: Stiles, what are you saying?

(BANGING)

Malia: We found Satomi's pack.Derek and I. But they're dead.

scott: All of them?

malia: All the ones we found.

scott: Then where's Derek?


Beacon hills hospital:
Derek: She's been shot! I think she's dying.

Derek comes into the hospital with Braeden in his arms.

Beacon hills animal clinic: Deaton closes the clinic and he feels someone behind him. He turns and begins to fight. He stops.

Deaton: You could have called, Satomi- san.

Beacon hills hign school: Into the mall:
(INDISTINCT CHATTERING)

malia: Where's Lydia?

stiles: She's took it her freshman year.

malia: Does that mean I could have taken it some other time?

stiles: Malia, you studied harder for this than any of us.

malia: Doesn't mean I'm gonna do good.

stiles: Well...

malia: Well, what?

stiles: It's do well, not good.

malia: Oh, God! Okay, okay.

scott: You're doing this, because while we're trying not to die, we still need to live.If I survive high school, I'd like to go to college. A good college.

kira: It's only three hours. We can survive three hours.

 

In a class room:(MUSIC PLAYING)

Ms Martin: Cell phone in the envelope, Scott. You'll get it back after the test.

SIMON: Please do not open the test booklet until you are instructed to do so.This test is two hours and 10 minutes.There will be two 25-minute critical reading sections, two 25-minute math sections and an essay writing portion that will last 30 minutes.There are supposed to be two teachers monitoring this exam.

Ms martin: I know. It's Coach. He's not exactly punctual.Um, let me just try him again.

Coach office:
ms martin: Oh, no.(WHISPERING) Hey, get up.(GROANING) Hey.Oh, Bobby.15 years sober and you fall off the wagon at school?Coach, look at me. It's Natalie.(MUTTERING) Forget it.I'll bring you some coffee during one of the breaks.15 years, Bobby.


In a classroom: Ms Martin comes back:
ms martin: I can't find him, but Mr. Yukimura is upstairs grading papers.Do you want me to try him?

simon: We have to start. We can ask for his assistance during the first break.You may now open your test booklets and begin.

They start their test, and a girl behin stiles is falling.

(MUSIC PLAYING)

Ms martin: Sydney!Are you all right?

sydney: I'm okay. I just got kind of dizzy.

ms martin: Sydney, how long have you had this? (sydney has big marks on her arms)

sydney : I don't know.

simon: Ms. Martin, do I need to stop the test?

ms martin: No, um, it's fine.Everybody stay in your seats. I'll, um, be back in a minute.Nobody leaves the room.

Ms martin leaves the room and goes to see Coach.She sees the same marks on coach's back. She leaves and a couple of students come in the mall. She screams:

Ms martin: Get back! No!Do not come in here! Get back outside!

All the students in the room , come out .

ms martin: Back to your seats. Now.Please.

After they left ,she took her cellphone. Scott can hear her.

ms martin: I need the number of the CDC.Yes, the Center for Disease Control.

Outside BHHS:

sheriff: Excuse me.Can anyone tell me what we're dealing with here?

CDC agent: Hopefully a false alarm. The details provided have concerned us and your local health authorities enough to order a quarantine.We're going to need your help ensuring that no one gets in or out of the school.

sheriff: My son is in there.

cdc agent: Is this gonna be a conflict for you?

sheriff: Conflict? No.Stressful? Yeah.


Inside BHHS: A room:
scott: All right. What happens now?

ms martin: We isolate the sick and then we wait for instructions.If I'm wrong, they'll be out of here pretty quickly, and then I'm the crazy biology teacher who panicked for nothing.

(EXHALES LOUDLY)

scott: Hey. You're gonna be okay.

sydney: It's not that. The PSATs, the qualifying tests for the National Merit Scholarship.My parents can't afford to send me to college without it.

scott: Well, I'm sure they'll let you take it again.


In a classroom:
stiles: Bet they're thinking smallpox.

malia: Not likely.

simon: Smallpox was eradicated worldwide in 1979.We've only managed to completely eradicate two viruses in history.The other was rinderpest.It killed cows.

kira: So we should be comforted by that, right?

stiles: Unless it's something worse.

(CHATTER OVER RADIO)

malia: Whatever it is, they're taking it pretty seriously.They're a lot of cars and trucks out there.


STiles: We're doing the best we can.

mailia: Your dad's with them.

stiles: Hey, I should probably call him.

simon: Don't bother.They would have shut off any access to all outside communication by now.
No cell service, no WiFi. No one starting a panic.Looks like we're all just going to have to wait here and see what happens.


Beacon hills animal clinic:
deaton: How does it begin?

satomi: With fever.Then shifting becomes uncontrollable.Fangs, claws, even full, unwarranted transformations.We moved into the woods when that began.Then it progressed faster and faster.They couldn't stand.But worse than that was this sudden blindness.

deaton: Total?

satomi: They couldn't see a thing.From there, they had only a few minutes left.

deaton: I'm going to be honest, Satomi. We need to get him to a hospital.

satomi: That's never really been an option for our kind.

deaton: Unless you know something I don't.Not something, but someone.


At the hospital:
(ELEVATOR DINGS)

(DOOR OPENS)

derek: What's that?

melissa: Naloxone. We need to wake her up.

derek: I thought you said she needed to rest.

melissa: That was before I found out the CDC just put the high school under quarantine with Scott and Stiles still in there.

Braeden: (GASPS) (she wakes up)

melissa: Braeden, look at me.You were shot, but you're in the hospital now and you're fine.Do you understand?Good. Okay.Last night you were in the woods and you came across another pack?Do you know what happened to them?

derek: I told you, they were poisoned.

braeden: No.No, they were infected. It was a virus designed to kill werewolves.It did. It killed them all.


Loocker's room:
Ms Martin (behind the door) Scott? You've been in there a long time, you all right?Hey, you need to come back with the others.

(KNOCKING CONTINUES)

Lydia's lakehouse:
Lydia: All right, Meredith.I'm not sure how to do this.I'm not a psychic.And apparently I'm not much of a banshee either.But I'm trying to help my friends.I don't know if you can hear me.Or, uh, what I'm supposed to ask you.But if I have this thing, it's got to work some of the time.It's gotta help someone.Maybe what I really wanted to say was...I'm sorry.I wish I could have helped you.I'm sorry.

 

Locker's room: Kira's father is looking for scott. Scott is here, he's half turned!
(GROANING)

Scott: Get Stiles.


Into the mall:
(INDISTINCT CHATTERING)

malia: Kira, do you ever get the feeling that Scott and Stiles aren't telling you everything?

kira: What do you mean?

malia: Like they hide stuff.

kira:I think if they did, they probably have a pretty good reason.

malia: Do you know what they're hiding in the bag under Scott's bed?

kira: What? No, I've never been under Scott's bed.Or in it. Just on it... Wearing clothes.


A woman is calling Kira for a blood test.
A woman: Kira Yukimura.You feeling all right, Kira?I don't like needles either. I promise, it'll be fast.

She can't take the blood test cause kira's boody send electricity.

(ELECTRICITY CRACKLES)

malia: Kira. Kira!

kira: Excuse me.

All agents take the woman outside.

woman: Careful, Doctor. Slowly...What happened in there? - I don't know, must have been static electricity.

a man: Any breach of the interior layer, doctor?

woman: It's okay, it just broke the top layer.

raphael: Any verdict on what we're dealing with yet? - My son's in there.

woman: Your son and his son. Great. You can debrief each other.

raphael: I heard smallpox. Any truth to that?

sheriff: You want my opinion?I don't think the Orphans were the only professional killers in Beacon Hills.


Locker's room:
scott: It's still happening.I can't make them go back.

kira's father; Obviously the virus is affecting the two of you in a way it won't hit any human being.You guys have to stay out of sight. We have to quarantine you from the quarantine.

stiles: Yeah, but where? I mean, what if they get violent? Like on a full moon.

scott: We shouldn't stay in here. Not in the locker room.A classroom is not going to hold us.

stiles: What about the basement?

scott: Too many ways out.We need something secure. Somewhere nobody can find us.

stiles: The vault.

 

Stiles: The Hale vault. The Hales always have an escape route.Like their house.

scott: There has to be another way in.

stiles: This is where the school sign is, so the vault's got to be right about here.

kira's father: I suppose if there's a second entrance, it would probably be accessible from the basement.

malia: It's probably somewhere in this hallway.

stiles: West corridor.Whoa.

MR. YUKIMURA: It's happening to you too.You're getting sick. You all are.

kira: I don't feel sick.

Yukimura: I think it's affecting you differently, neurologically.I found your test answers here in a pile with the others.


Next to the vault:
stiles: Hey, guys... Over here.

scott: Look at the cracks in the wall.It's like the entrance outside, it only opens with claws.

stiles: Anyone's claws, right?

scott: Um...

stiles: Malia, can you try?

malia: Why me?

scott: I don't have control.

malia: Okay. I'll do it.But first tell me what you've been hiding from me.

(STAMMERS)

malia: I know you think you're trying to protect me, but I can handle it.I know I'm on the list.

stiles: Yes...

malia: So how much?

stiles: How much what?

malia: How much am I worth?

stiles: Four million.Are you okay?

malia: Yeah. Scott's worth 25, Kira, six. They'll take you guys out way before me.

stiles: (WHISPERING) That's progress. That's progress.


At the hospital:
(STONE SCRAPING)

satomi: Okay. This isn't happening at the school, is it?School? It's Saturday.

melissa: They're taking the PSATs.I think we need to hurry.

(ELEVATOR DINGS)

Into the vault:
stiles: You know, this is where it all started.That's where the money was.117 million in bearer bonds.

kira: How do you even change bearer bonds into cash?

stiles: Bank, I guess.They just let it sit here the whole time collecting dust.You know bearer bonds are basically extinct?

kira: Why does it matter?

stiles: You know how many problems that money could solve?

kira: For you?

stiles: Me. My dad...The Eichen House and MRI bills are crushing him.

scott: Mom does this thing, she writes down all the items in our budget, and how much they cost, then she adds them all up and figures out how long we have until...We lose the house.


Outside school:
LYDIA: Sheriff!Sheriff!

sheriff: Whoa, hey! I know this girl, let her in.

lydia: (EXHALES) My mom's in there. What's happening?

sheriff: We're working on it.


Into the vault:
stiles: Anything?

scott: They're looking for us.Someone's going to have to go out there.(WHISPERING) We need to tell her the truth about Peter.

stiles: She's going to see the rest of the dead pool eventually.Try to remember that Peter is the one name missing on that list.Which either makes him incredibly lucky with a benefactor, she finds out about him she's going to go to him, you know she is.And then he's going to twist his way into her head like he does with everyone.Including us.We let him walk around like nothing ever happened, like he's one of the good guys...Scott, he's not one of the good guys.If she finds out about him, she's gone.That's probably what he's waiting for and if he wins, we lose.

scott: We're already losing.


At hte hospital:
(SAW WHIRRING)(FLESH SQUISHING)

deaton: I think I know what this is.Unfortunately, if I'm right, and Scott and the rest are infected, it's not good.They're going to die without an antidote.


Into the vault:
stiles: Malia...Malia.

malia: Mmm.

stiles: I gotta leave for a few, okay?

malia: Where are you going?

stiles: Whatever's happening, it's worse for you guys.That means it's not just people getting sick, it's another assassin.

(SIGHS)(BREATHING HEAVILY)

stiles: Here.

(SNIFFLING)

Malia: You're coming back, right?

stiles: Yeah.Yeah, I'd never leave you behind.

(STONE SCRAPING)


At the hospital:
(BRAEDEN CLEARS THROAT)

braeden: What are you still doing here?

derek: I'm protecting my investment.Got a lot of money riding on you.

(KNOCKING ON DOOR)

melissa: Derek. I think there's someone here you've been trying to find.


Outside BHHS:
sheriff: Lydia... As all this is still very new to me, and I don't know how it works, I still have to ask.Do you have any kind of...Indication?Any kind of feeling about this?Is someone in there going to die?

lydia: Yes.And it's not just a feeling.


At the hospital:
deaton: It's a variant of canine distemper.A few years ago, an outbreak in Yellowstone killed 40% of the wolf population.

melissa: What's it going to do to our wolf population?

deaton: Well, it's been altered to infect quite a bit faster.

derek: You mean it's been weaponized?

satomi: It infected my whole pack.

deaton: Everyone except for you.That's the real question. Did you not get infected?Or are you immune?


In a classroom:
ms martin: Stiles, you're not looking so good, maybe you ought to lie down.

stiles: It's okay, have you seen Mr. Yukimura?

ms martin: Yeah, he's fine, he's helping the other students.

stiles: Okay.Is Coach the only adult who got sick today?

ms martin: As far as I know.

stiles: Why is he...

ms martin: Stiles?I think you should lie down.

stiles: Yeah, no, it's okay. I'll be back, I'll be right back.


At the hospital:
DEREK: If your pack was infected, then who was doing all the shooting at the entrance to the woods?

satomi: Apparently another assassin.

derek: Personally, I'd rather face a gun than a variant of smallpox.

satomi: Sounds like you're going to get plenty of chances.

derek: Sorry.

satomi: I just noticed how much you remind me of Talia.I used to visit her a lot, you know.Do you remember me?

derek: I remember the tea.You always brought that tea that smelled terrible.

satomi: I brought that tea as a gift.Your mother loved it.

deaton: What kind of tea?

satomi: What?

deaton: The tea with the smell, what kind was it?

satomi: Reishi. Wild purple reishi.It's very rare.

deaton: It's also a very powerful emedy for sickness.Satomi, you didn't get infected because you've been inoculated.

melissa: Okay, okay. How rare is it?Can we find it?

derek: We don't have to.My mother kept some of it.It's in our vault.


In the vault:
(PANTING)

Scott: Malia...Malia?

(PANTING)

malia: I can't see.I can't see anything.

(PANTING)

Coach's office:
simon: I was wondering how that idiot got sick.I'm also wondering where your friends are.Since in order to get paid by the benefactor, I need to have proof they're dead.

stiles: Visual confirmation.

simon: Exactly.

In a classroom:
coach: (PANTING) What the hell is going on?

ms martin: The lesions are gone.

sydney: Can I take the test again now?

(CHUCKLES)

ms martin: They're getting better.They're all getting better.

(INDISTINCT CHATTER)

(DOOR OPENS)

Into the vault:
malia: What's happening to us?

kira: Scott? I can't...I can't see...


Locker's room:
simon: Still a bit feverish, Mr. Stilinski.But you should know something, the virus doesn't kill humans, you'll get better.So don't you think you should tell me where they are?Shouldn't one of you get to live?

stiles: I think I saw them in the library.Or it might've been the cafeteria. It was definitely one of those two.

simon: I'm going to count to three, and then I'm going to kill you.

stiles: Think you can scare me?

simon: No, I think I can kill you.I just thought the countdown would make it more exciting.So...One...Two...

(GUNSHOT)(SPITTING)

Raphael killed simon.
stiles: Where the hell did you come from?

raphael: Stiles, listen. I got a call from Melissa.I don't know what it means.She said there's an antidote.It's in a vault, reishi mushrooms.

stiles: Wait, what in a vault?

raphael: It's in a jar on one of the shelves.She said to tell Scott, it's in the vault.


At the hospital:
derek: I have to get to the school.

satomi: What about the others at Lookout Point?

(ELEVATOR DINGS)

Someone tries to kill them. Satomi fights and killed the girl.

satomi: I may have learned to control my anger, but I still know when to use it.


Oustide the vault:
STILES: Hey, Scott? Scotty?In the vault, in there with you.It's called reishi mushrooms.Scott?Scott, open the door!It's in there with you. It's in a jar, it's on one of the shelves.Scott!Scott, can you hear me?

(SCREAMS)

Reishi... Scott, I saw it.In a jar on one of the shelves.(WHISPERING) Reishi...

Into the vault:
(INHALES DEEPLY)(GASPS) (PANTING)

Scott is really weak. He takes the jar , which falls . Scott seems normal after and healthy.


Into the mall:
Ms martin: Excuse us, excuse us. Pardon me.

lydia: Mom. Mom!

ms martin: Lydia!I'm sorry, I'm so sorry.I was just... trying to get a little overtime.

Into the vault:
(MUSIC PLAYING)

stiles: Hey, Malia?

Malia leaves without a word. Stiles realises she read the dead pool.

Kikavu ?

Au total, 131 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Kln16 
16.08.2018 vers 14h

Havenina 
02.08.2018 vers 15h

poupette67 
03.06.2018 vers 12h

Luciole59 
02.05.2018 vers 17h

ilusion 
20.03.2018 vers 20h

vampire141 
10.02.2018 vers 20h

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 2 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...

Découvre la carte de Mary Sibley, sorcière de la série Salem, dans la catégorie Magic de notre collection d'HypnoCards.
En vitrine | Salem (Magic)

Venez départager les calendriers de l'Avent créés par nos membres, les votes sont ouverts jusqu'au 4 novembre !
Les votes sont ouverts ! | Date limite : 04/11

Activité récente
Actualités
The CW Network's Fall Launch Event

The CW Network's Fall Launch Event
Samantha Logan était à l'événement "The CW Network's Fall Launch Event" qui avait lieu chez  Warner...

Promo à Florence

Promo à Florence
Daniel Sharman , comme vous  le savez , est le protagoniste de la deuxième saison de "I Medici 2"...

Les acteurs à Paris ce week-end

Les acteurs à Paris ce week-end
Pour rappel , ce week end , 3 acteurs de Teen Wolf seront à la convention "A Millennial Weekend " :...

Sortie : Light as a Feather

Sortie : Light as a Feather
C'est aujourd'hui que sort en intégralité la première saison de "Light as A Feather " avec Dylan...

Interview : HollywoodLife

Interview : HollywoodLife
HollywoodLife a demandé à Dylan Sprayberry ce que c'était de jouer un nouveau personnage après Liam...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Téléchargement
Partenaires premium
HypnoRooms

BenMason, Avant-hier à 11:01

Bonjour! N'hésitez pas à venir voter pour la meilleur création du concours spécial Halloween sur le quartier de Falling Skies!

quimper, Avant-hier à 23:36

Nouveau sondage sur le quartier Rizzoli & Isles. Pas besoin de connaître la série pour pouvoir voter. N'hésitez donc pas à participer

sossodu42, Hier à 09:43

nouveau sondage sur le quartier The Listener. Pas obliger de connaître pour voter. l'équipe vous attend

grims, Aujourd'hui à 07:05

Hello ! 2 nouvelles affiches promo de la saison 5B sont arrivées sur le quartier Vikings ainsi qu'un nouveau teaser ! venez les découvrir !

grims, Aujourd'hui à 07:37

Le quartier Sons of Anarchy vous propose de découvrir les déguisements de la série dans sa nouvelle photo de la quinzaine

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site