547 fans | Vote

#309 : La Fille Qui En Savait Trop

Allison commence à soupçonner quelqu'un de dangereusement proche d'elle d'être impliqué dans les meurtres. Scott et Stiles concluent que les talents de Lydia peuvent être leurs meilleures solutions pour résoudre les meurtres. 

Popularité


4.8 - 5 votes

Titre VO
The Girl Who Knew Too Much

Titre VF
La Fille Qui En Savait Trop

Première diffusion
29.07.2013

Première diffusion en France
21.12.2013

Vidéos

Sneak Peek

Sneak Peek

  

Promo

Promo

  

Photos promo

Un corps sur la scène

Un corps sur la scène

Scott est dans le bureau de Morrell

Scott est dans le bureau de Morrell

Derek veille sur sa soeur

Derek veille sur sa soeur

Lydia est en classe

Lydia est en classe

Stiles & Scott regardent

Stiles & Scott regardent

Danny sourit

Danny sourit

Isaac est à terre

Isaac est à terre

Jennifer torture Lydia

Jennifer torture Lydia

Allison est au fond de son lit

Allison est au fond de son lit

Stiles joue aux échecs

Stiles joue aux échecs

Scott Stiles & Lydia aident Cora

Scott Stiles & Lydia aident Cora

Melissa & Le shérif dans la morgue

Melissa & Le shérif dans la morgue

Allison & Isaac sont proches

Allison & Isaac sont proches

Jennifer& Derek partagent un moment

Jennifer& Derek partagent un moment

Aiden & Lydia en classe

Aiden & Lydia en classe

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Photo de l'épisode #3.09

Diffusions

Logo de la chaîne France 4

France (inédit)
Vendredi 03.10.2014 à 20:45
0.29m / 1.1% (Part)

Logo de la chaîne MTV

Etats-Unis (inédit)
Lundi 29.07.2013 à 22:00
1.77m / 0.8% (18-49)

Plus de détails

L'Adjointe Tara Grahame répond à un appel urgent au Beacon Hills High School pendant la nuit. Elle est surprise par Danny et un certain nombre d'autres élèves qui quittent une séance de répétition de musique .
Grahame tente de communiquer via sa radio mais elle entend rien sauf  le chant que nous avons entendu un certain nombre de fois pour les sacrifices du Darach.
Elle voit un corps se faire trainer dans le vestiaire et va enquêter. Elle entend la douche et quand elle regarde , elle se voit morte sous l'écoulement de l'eau. Le Darach glisse alors un garrot autour de son cou et l'étrangle, puis laisse son corps ensanglanté dans la douche .

Scott et Stiles arrivent à l'école où ils trouvent Lydia et Allison. Lydia dit qu'elle les a appellé après être allée quelque part, où elle n'a jamais voulu aller. Ses "fugues", jusqu'à présent, ont toujours mené à la découverte d'un cadavre. Cette fois-ci ne fait pas exception , elle a trouvé  le corps de Grahame.

Le lendemain, Stiles garde un oeil sur son père dans son enquête sur la mort de Tara Grahame à l'école. Le shérif dit à Stiles qu'il y'a le FBI qui va venir pour l'enquête.Stiles souligne qu'il a aussi un lien avec la victime en disant que Tara l'a souvent aidé à faire ses devoirs de mathématiques quand son père travaillait.

Allison est dans son lit. Son père lui demande si elle va à l'école pour honorer les pertes. Elle le corrige en disant  qu'ils n'étaient pas des "pertes" mais des meurtres. Allison dit qu'elle ne se sent pas prête encore. Mais à la minute où Chris Argent quitte la pièce, elle saute de son lit. Elle est entièrement habillée sous les couvertures.

Elle prend ses poignards et se prépare à partir, mais un bruit à la fenêtre la fait s'arrêter. Elle va à la fenêtre et plaque sur le sol avec un poignard à la gorge Isaac.

Elle suppose que Scott a envoyé Isaac pour vérifier si elle allait bien. Allison dit qu'elle peut prendre soin d'elle. Isaac dit qu'il a remarqué.

Dans la classe de Mme Blake, elle explique des expressions idiomatiques, des analogies, des métaphores et des comparaisons ,des outils que les écrivains utilisent pour raconter une histoire. Lydia dessine un arbre. Mme Blake dit qu'elle n'était pas au courant du talent caché de Lydia.

Mme Blake semble déconcertée.Mme Blake continue son cours. Elle explique que les idiomes nécessitent à la fois de l'auteur et du lecteur d'avoir une base commune de connaissances de la langue ou de la culture. Elle donne "Jump the gun" comme  exemple expliquant que l'auteur et le lecteur doivent savoir à propos de l'utilisation des pistolets pour comprendre la signification de l'idiome.

Scott essaye d'élaborer un plan pour distraire Aiden afin qu'ils puissent parler à Ethan. Scott a une idée de qui aurait pu être un émissaire de la meute Alpha. Stiles explique qu'Aiden et Ethan sont inséparables depuis la mort de Boyd.

Aiden avertit Ethan ,il doit cesser de voir Danny. Ethan ne voit pas le mal,ils ne sont là que pour éliminer une menace. Ethan souligne à nouveau que Danny est inoffensif.

Aiden se moque de lui et lui demande si Deucalion lui ordonnait de tuer Danny, est ce qu'il pourrait le faire . Ethan lui demande si Deucalion pourrait lui ordonner de tuer Aiden son propre frère. Aiden menace de déchirer le visage de Danny et de le manger si Ethan n'arrête pas leur relation.


Lydia et Aiden sont dans le bureau de l'entraîneur. Elle enleve sa chemise mais remarque qu'il lui lançe un regard. Il est surpris qu'ils soient de nouveau ensemble considérant qu'elle ne lui a pas parlé depuis ... Il s'arrête mais Lydia finit "parce que vous avez tué Boyd". Aiden blâme Kali et dit qu'il n'avait pas le choix. Lydia se moque de lui en disant "Je pensais que vous étiez tous des Alphas", mais Aiden explique que ce n'est pas aussi démocratique que cela puisse paraître.

Il dit qu'elle ne devrait pas s'attendre à ce qu'il soit rempli de remords parce que Derek a tué Ennis. Lydia se demande si c'est maintenant au tour de Derek de tuer quelqu'un. Aiden parle de la fois dans la saison 2 où Derek voulait tuer Lydia. Elle est choquée qu'il sache, mais avant qu'il ne puisse expliquer comment il le sait, une spirale sur la fenêtre se dessine.

Scott et Stiles parlent à Ethan. Stiles le menace dos en disant qu'il va "casser une branche extra-large de sorbier, l'envelopper dans du tue loup, le rouler dans le gui et le pousser dedans. Scott rétablit l'ordre et dit à Ethan qu'il sait qu'il ne voulait pas tuer Boyd et dit qu'il croit qu'Ethan ne ferait pas quelque chose comme ça.

Ethan raconte l'histoire des jumeaux. Ils avaient été des Omégas dans une meute. Ils ont été gravement maltraités par leur Alpha et les membres de la meute qui étaient tous des tueurs brutaux. Deucalion les a aidé à développer leur capacité innée à fusionner et ils ont tué leurs oppresseurs et croient maintenant qu'ils doivent une allégeance à Deucalion.

Dans le vestiaire, Aiden veut affronter Derek. Au lieu de cela, Cora lui saute dessus. Elle griffes sa poitrine brutalement.

Ethan explique à Scott que l'ensemble des émissaires d'origine , à l'exception de Deucalion, sont morts. Ethan est soudain pris d'une vive douleur dans sa poitrine. Il se sent les dommages que Cora inflige à Aiden.

La poitrine de Aiden saigne, mais il prend le dessus, saisissant Cora à la gorge et la jeter à travers la pièce. Aiden est prêt à frapper à nouveau, quand Scott et Ethan arrivent pour arrêter le combat.

Ethan crie à Aiden d'arrêter d'attaquer jusqu'à ce que Kali leur demande c'est à dire à la prochaine pleine lune. Lydia semble effrayée et déçue et sa colère s'estompe à quelque chose qui s'apparente à la honte. Ethan emmène Aiden et Stiles se rend compte que Cora est très grièvement blessée.

A l'appartement des Argent, Isaac tente de comprendre la théorie d'Allison ,son père sait beaucoup trop sur les massacres du Darach et doit donc être impliqué en quelque sorte. Elle revient sur les marques visibles sur la carte que nous avons vus dans le dernier épisode,mais Isaac prend un peu de recul en disant qu'il se souvient que son père le faisait pour regarder l'ensemble. Ils remarquent un schéma sous la carte. Un quintuple noeud est incrusté dans le haut du bureau. Sous la lumière, ils voient les mots "Vierges, guerriers,guérisseurs,philosophes et Gardiens". Chaque mot est écrit dans l'un des cinq «nœuds».

Cora a une blessure à la tête qui ne guérit pas. Cora dit qu'ils pensent qu'ils peuvent sauver les gens, mais ils ne font qu'arriver trop tard , et trouver des corps. Stiles la rammène chez elle.

Mme Blake descend les marches en béton dans le tunnel menant aux terrains de sport de l'école. Elle voit Derek à l'autre extrémité du tunnel et va avec lui. Ils s'embrassent et s'embrassent. Elle l'interroge. Derek dit qu'il savait qu'elle était en sécurité, mais elle affirme qu'elle ne se sentait pas ainsi parce que les "jumeaux maléfiques" étaient encore à l'école. Derek promet qu'ils ne lui feront pas de mal et la cloche sonne. Il lui demande de prendre sa journée mais elle lui dit qu'elle a organisé le concert commémoratif à l'école et doit rester. Ils s'embrassent et elle part.

Stiles conduit Cora chez elle quand Allison appelle. Elle explique ce qu'ils ont trouvé et pense que «gardiens» signifie «application de la loi», puisque l'adjointe a été la première victime. Allison dit à Stiles qu'il doit avertir son père et lui dire la vérité. Stiles dit qu'il aura besoin de l'aide de Cora pour convaincre son père.

Scott va voir Mme Morrell. Elle est énigmatique comme toujours, mais nie être le Darach. Morrell dit que Deucalion ne se soucie pas de la folie meurtrière du Darach. Elle explique que Deucalion veut un vrai Alpha dans sa meute et dit qu'il ne peut pas posséder le potentiel de Scott en lui faisant rejoindre la meute puis en le tuant car ce potentiel le transformerait en un tueur. Si Scott tue, il ne peut plus être un vrai Alpha. Scott promet que ça n'arrivera jamais. Elle prévient alors que Scott joue le jeu de Deucalion et que le leader des Alpha a des coups d'avance sur eux.


Dans une salle de classe , un enseignant est en train d'écrire au tableau.L'enseignant se tourne pour vérifier ses notes et quand il se retourne, tout ce qu'il avait écrit sur le tableau a disparu remplacé par un noeud celtique quintuple. Il laisse tomber sa craie ,elle roule jusque vers Lydia. Elle  la ramasse et entre dans la salle de classe vide. Elle se dirige vers le tableau et écrit le numéro "2" dans l'un des noeuds. Elle recule et commence à crier.

Plus tard, Lydia tente de convaincre Mme Blake d'appeler la police. Blake estime que le professeur manquant, M. Westover, n'a tout simplement pas été dans sa classe. Lydia lui fait remarquer que la dernière fois qu'un enseignant ne s'est pas présenté c'était M. Harris et que personne ne l'a vu depuis. Elle souligne le chiffre «2» et affirme que M. Westover est parti et est le deuxième sacrifice. Frustré, Lydia déclare qu'elle est médium.


Ethan et Scott regardent devant la porte se demandent quel type de sacrifice inclurait un policier et un enseignant.

Cora est assise. Stiles explique qu'il essaie de comprendre comment démarrer pour expliquer tout à son père.

Stiles commence par souligner combien son père a eu à résoudre de meurtres comme celui de Kate Argent ,de l'ancienne équipe de natation. Stiles fait une analogie avec le jeu d'échecs. Il dit que son père est en train de perdre parce qu'il n'a jamais été en mesure de voir l'ensemble. Stiles dit qu'il a besoin de montrer à son père l'ensemble .

Allison reçoit un message disant: "M. Westover a disparu". Elle raconte à Isaac qu'elle est maintenant convaincue que son père est responsable des meurtres rituels en soulignant toutes les preuves que Chris Argent semble avoir contre lui. En utilisant le fait que M. Westover a été enlevé à l'école, ils tracent les courants telluriques sur la carte pour trouver l'endroit probable où il sera sacrifié.

Stiles a fait différents jetons sur l'échiquier avec des Post-it .Derek (chevalier noir), Scott (pion noir) et Peter (chevalier noir) ont des bandes roses. Chris Argent (chevalier blanc), Kate (pion blanc) et Allison (chevalier blanc) ont des bandes violettes. Jackson (Tour blanche ou château) a une bande jaune et Deaton (tour noire ou château) dispose d'une bande bleue.

Stiles raconte la vérité à son père mais celui ci ne le croit pas.Le shérif se lève pour partir et Stiles se tourne vers Cora pour qu'elle se transforme et prouver à son père l'existence des loups-garous. Cora s'effondre sur le sol. Sa blessure à la tête s'est rouverte.

Allison et Isaac arrivent à ce qui semble être une centrale électrique abandonnée. C'est un grand édifice en pierre avec un intérieur qui rappelle une cathédrale. Des piliers forment une zone longue.Isaac prévient Allison que si son père tente de le tuer, il se défendra. Allison souligne que si son père veut tuer Isaac , Isaac sera mort.

Isaac sent le sang mais il dit qu'il est inexpérimenté pour utiliser ses sens aiguisés pour déterminer de quelle direction vient le parfum. Le Darach apparaît derrière et espions Allison et Isaac.

Allison commence à courir en avant vers la victime . Isaac suit mais ensuite, Chris Argent sort de derrière un pilier avec un pistolet revolver dans chaque main. Il tire mais c'est inefficace devant le Darach.Quand Chris se rapproche le tueur fuit. Chris est à court de munitions et réussit à recharger les armes sans ralentir et continue d'envoyer un déluge de balles après le Darach qui prend la fuite.

Allison et Isaac se précipitent pour aider la victime. Il est déjà mort. Allison reconnaît que c'est, M. Westover. Isaac dit qu'il était leur professeur d'histoire.

Allison se rend compte qu'ils se sont trompés sur la dernière série de victimes et transmet l'information à Scott qui, en relais la retourne à Stiles. Le Darach ne vise pas les «gardiens» dans le sens "application de la loi", mais dans le sens «philosophes chez les enseignants". Stiles dit que cest logique parce Grahame était un professeur. Stiles s'inquiète car il dit qu'il y'a des dizaines d'enseignants dans la ville. Scott, encore à l'école, voit que des enseignants se dirigent vers l'auditorium pour le récital. Mme Blake est dehors.

Chris dit qu'il aurait attrapé le tueur. Allison accuse son père de lui avoir menti pendant deux mois. Il dit que si elle veut additionner les mensonges il n'est pas le dernier. Isaac souligne que ce n'est pas le meilleur moment pour une réunion de famille. Ils décident de se diriger vers le récital.

Stiles et son père ont emmené Cora à l'hôpital. Stiles est encore à essayer de convaincre le shérif que les loups-garous sont réels soulignant qu'il a dû voir quelque chose quand il a sauvé Deaton.

Le shérif dit qu'il ne sait pas ce qu'il a vu alors il dit que ce n'est pas parce qu'il ne peut pas expliquer ces choses qu'elles sont surnaturelles ou réelles. Il souligne ensuite qu'un autre corps a été trouvé. Stiles, au bord des larmes, dit à son père qu'un autre enseignant va mourir.
le Sheriff Stilinski se met colère. Il crie sur son fils qu'il l'a écouté. Il se rend compte qu'il est à l'origine d'une scène et reprend le contrôle. Stiles se rend compte que son père est à l'écoute mais ne le croit pas. Stiles dit que sa "Maman l'aurait cru".


Dans l'auditorium de l'école, Ethan arrange la cravate de Danny, puis touche ses cheveux. Ethan lui donne un bonbon. Ethan l'avertit , s'il arrive quelque chose - il faut qu'il le trouve. Il se tourne alors et aperçoit son frère Aiden .

Scott scrute la foule dans l'auditorium . Il voit Mme Morrell et Lydia. Il est surpris parce qu'il pensait qu'elle rentrait chez elle. Lydia dit qu'elle ne peut pas partir parce que, elle ne sait pas pourquoi c'est elle qui trouve les victimes, si elle arrête juste de combattre ses capacités peut-être qu'elle peut arriver assez tôt pour sauver quelqu'un.

Scott promet qu'il va l'aider. Ils se saisissent brièvement les mains.

Derek est au chevet de Cora à l'hôpital. Elle a un grand bandage autour de la tête. Elle se réveille et lui demande ce qui lui arrive. Il dit qu'il ne sait pas, mais qu'il ne partira pas.

Sheriff Stilinski demande à Melissa McCall quelques vieux dossiers hospitaliers. Il dit qu'il s'agit de dossiers de plus de dix ans. Melissa dit qu'il aura besoin d'une ordonnance du tribunal,. Elle dit qu'elle va enfreindre les règles pour lui .

Chris, Allison et Isaac arrivent à l'école , l'orchestre commence à jouer. Danny joue de la trompette.

Le téléphone de Lydia sonne, elle reçoit un message. Il vient d'Aiden .Lydia lève les yeux et voit Aiden assis avec son frère dans la salle en face d'elle. Un deuxième message arrive qui dit: "question de vie ou de mort!" .


À l'hôpital, Melissa McCall trouve le fichier que le shérif voulait. Il contient des détails sur un patient trouvé déchiré dans les bois et près de la mort. Il y'a une photo d'une jeune femme brune avec une fossette au menton. Elle ressemble à aucun des personnages vus dans la série. Son nom est répertorié comme "Jane Doe". La date est le "3/02". Melissa explique que des centaines d'oiseaux ont volé jusque dans les murs et les fenêtres de l'hôpital alors qu'ils essayaient de traiter "Jane Doe". Melissa appelle ça le suicide de masse, mais le shérif pense plutôt qu'ils ont été sacrifiés. Melissa se demande ce qui pourrait faire que les animaux se sacrifient. Le shérif dit "pas quoi, mais qui?"

Lydia entre dans l'une des salles de classe des écoles sombres et vides. Elle commence à entendre le chant du Darach et Mme Blake sort de l'ombre et la frappe au visage.

Réalisant que Lydia n'est plus au concert, Stiles et Scott vont à l'extérieur à sa recherche. Scott balaie la zone avec sa vision améliorée, mais ne voit rien. A l'intérieur,l'orchestre semble être possédé. La musique est devenue sombre et sinistre avec un soupçon de chant de mort du Darach provenant des membres de la chorale. Le public commence à se sentir bizarre.

Lydia pleure et semble être dans la douleur. Elle touche son front ,elle saigne. Mme Blake prend une corde. L'enseignante commence à expliquer ce qui se passe. Elle dit qu'elle ne fait que ce qui est nécessaire. Elle dit que le mot sacrifice vient du mot latin "Sacrificium" qui signifie "une offrande à une divinité" .Elle dit que ces sacrifices sont «un mal nécessaire».

Blake se lève et prévoit d'étrangler la jeune fille. Elle explique que Lydia n'est pas un sacrifice. Elle est juste une fille qui en sait trop.

Blake met la corde autour du cou de Lydia, mais la victime parvient à mettre sa main entre la corde et sa gorge. Lydia laisse échapper un cri. Scott et Stiles entendent. Il est si fort que Scott tombe à genoux. A l'intérieur de l'auditorium Isaac, Aiden et Ethan l'entendent et sont également touchés.

Toujours à l'hôpital, Derek ll'entend et lève les yeux. Mme Blake est étonnée. Elle ne cesse de tenter d'étouffer Lydia et explique que la jeune fille est "La Femme des Lamentations" ,une Banshee. Elle se compare alors à Lydia .


Blake prend alors le ruban adhésif et lie les mains de Lydia. Elle prend place derrière la jeune fille, met la corde autour de son cou et commence à serrer. Elle prend alors un poignard et le place sur le cou de Lydia avant de dire "un dernier philosophe".

Dans l'auditorium, le concert s'est transformé en un affrontement chaotique de sons discordants. Le public est visiblement mal à l'aise.

La pianiste se bloque et casse une des cordes du piano. Le fil métallique s'envole et  passe à travers la gorge de la pianiste. Elle tombe raide morte sur le sol.

Le public panique et commence à courir. Allison va sur la scène avec son père inquiet et Isaac.

Sur scène, Danny a l'air terrifié. Allison atteint le pianiste tombé et trouve du gui  liquide qui coule de sa bouche.

Lydia a le couteau sous la gorge. Soudain  le Sheriff Stilinski est là avec un pistolet pointé sur  Mme Blake. L'enseignante éloigne le poignard de Lydia et le jette sur le  shérif, le frappant à la poitrine juste en dessous de son épaule droite. Le couteau ne pénètre pas en profondeur mais reste bloqué.

Scott arrive, et laisse échapper un hurlement. Scott attaque Mme Blake. Elle l'envoit loin avec facilité et le blesse car du sang coule de sa bouche.

Stiles arrive mais Blake, s'enfonce dans un bureau en face de la porte.

Le shérif a récupéré suffisamment pour ramasser son arme dans sa main gauche. Le shérif explique qu'il y avait une fille, il ya quelques années, qui a été trouvé dans les bois avec son visage et son corps réduit en morceaux. Il sait que c'était Blake. Elle rétorque que peut-être elle aurait  ducommencé avec les philosophes.


Le Darach semble absorber les traits de ses victimes. le Sheriff Stilinski tire sur sa jambe. La blessure guérit immédiatement.Blake saisit le poignard et soulève le shérif du sol tandis que dans le même temps elle lui tord le poignet gauche afin qu'il libère le pistolet. Elle l'envoit dans une pile de chaises .Elle arrache l'insigne du shérif.Elle écrase le badge. Elle se déplace ensuite plus près du visage du shérif Stilinski et dit ..."Virgins."
Elle se penche ensuite sur lui et l'embrasse. Pendant le baiser, le shérif ouvre les yeux et ne voit pas Jennifer Blake, mais le visage défiguré et l'énorme oeil blanc du Darach.

Il y a ensuite un bruit de verre brisé, Stiles parvient à pousser le bureau de la porte et Scott est de nouveau sur  pieds, mais c'est trop tard. Il semble que le Darach s'est échappé par la fenêtre brisée, en prenant le Sheriff Stilinski avec elle.




 

Previously on Teen Wolf...

Deaton: If a druid went down the wrong path, there's a Gaelic word for that as well: Darach.

Scott: If these aren't random killings, then what are they?

Stiles: Sacrifices. Virgins, healers, warriors.

Gerard: How do you know your dark druid isn't your wise veterinarian himself?

Allison: He's been tracking and marking everything... all the dead bodies.

Lydia: I'm not a psychic.

Stiles: You're something!

 

At school:

Deputy Tara: What are you guys doing here so late?

Danny: Practice for a recital tomorrow. Why? Something wrong? There is something wrong, isn't there?

Deputy Tara: Someone made a 911 call. All of you need to leave now. If you see anyone else, tell them the same thing. Dispatch, this is unit ten. Do you copy? Dispatch, do you copy? This is Deputy Graeme with the sheriff's department. Step out with your hands in the air. This is the sheriff's department. Come out now.



Stiles: Where is she?

Allison: Over here.

Stiles: Lydia?

Lydia: It's the same thing. Same thing as the pool. I got into the car heading somewhere totally different, and ended up here. And you told me to call you if there's a dead body.

Stiles: You found a dead body?

Lydia: Not yet.

Stiles: "Not yet"? What do you mean "not yet"? Lydia, you're supposed to call us after you find the dead body.

Lydia: Oh, no, I'm not doing that again. You find the dead body from now on.

Stiles: How are we supposed to find the dead body? You're always the one finding the dead body.

Scott: Guys. I found the dead body.


At police station:
Sheriff: Excuse me. Hey! Hey, hey, hey. Back it up. I know what you're thinking. I know you've got all these ideas about patterns and people dying in threes...

Stiles: Dad, murdered, okay? Sacrificed, actually.

Sheriff: I've got half the state, including the FBI, coming in on this. They're not getting away with killing one of our own.

Stiles: Dad, they killed Tara. You know, how many times did she help me with my math homework when I had to wait at the station for you?

Sheriff: Just, uh, get to class, okay?

 

Chris's place:
Chris: I heard about the recital tonight, the, uh, thing to honor the losses at school.

Allison: They were murders, dad, not losses.

Chris: But your friends will be there, right?

Allison: Yeah, I guess.

Chris: Want me to take you?

Allison: I don't think I'm feeling up for it.

Chris: Okay. I get it. Take as many days as you need. School can wait.

 

Allison's room:

Allison: What do you think you're doing?

Isaac: You weren't at school.

Allison: Did Scott send you? Is he checking up on me?

Isaac: Uh, uh, maybe he's worried about you.

Allison: I can take care of myself.

Isaac: Yeah, I've noticed. More than once.


Classroom:
Jennifer: Idioms, analogies, metaphors, and similes, all tools the writer uses to tell their story. Lydia, I wasn't aware you had so many hidden talents.

Lydia: You and every guy I've ever dated.

Jennifer: Oh, um, well, that was an idiom, by the way. Idioms are something of a secret to the people who know the language or the culture. They're phrases that only make sense if you know key words. Saying "jump the gun" is meaningful only if you know about the starting gun in a race, or a phrase like "seeing the whole board."

Stiles: Like chess.

Jennifer: That's right, Stiles. Do you play?

Stiles: Uh, no. My father does.

Jennifer: Now, when does an idiom become a cliche?



Scott: I think I can get to Ethan. I'm pretty sure I can make him talk.

Stiles: What do you want to do that for?

Scott: The druids are emissaries, right? So what if the Darach was an emissary to the alphas?

Stiles: Okay, first of all, I cannot believe that we've gotten to the point where a sentence like "what if the Darach was an emissary to the alphas?" Actually makes sense to me. Second of all, we're gonna have a huge problem getting to Ethan.

Scott: What's that?

Stiles: Going through Aiden.


At school:
Aiden: This whole thing with Danny, it needs to stop.

Ethan: He's harmless. And Lydia's the one we're supposed to worry about.

Aiden: Then why are you still talking to Danny?

Ethan: What difference does it make?

Aiden: What do you think we're doing here? You know we're not actual high school students, right? We're here to eliminate a threat, not hold hands and pass notes in class.

Ethan: And now, we know he's harmless. Threat eliminated.

Aiden: You're starting to like him.

Ethan: So what?

Aiden: So if Deucalion asks you, would you kill him?

Ethan: If Deucalion asks you, would you kill me?

Aiden: Stop talking to Danny... Or I'm gonna rip the flesh off his face... and eat it.



Stiles: Ever since he's been back at school, they're always together. How are we gonna separate them again?



Lydia: What now? What's that look for?

Aiden: Nothing. I'm just kind of surprised. You've barely talked to me since...

Lydia: since what? Since you killed Boyd?

Aiden: I told you that was Kali. I didn't have a choice.

Lydia: I thought you were all alphas.

Aiden: Yeah, well, it's not as Democratic as it sounds. And if you're thinking I should be all filled with remorse, try and remember Derek killed Ennis.

Lydia: So it's his turn to kill someone now.Is that it?

Aiden: Maybe. Maybe like the time he and Boyd tried to kill you.

Lydia: How'd you know about that? What the hell is that?

Aiden: Derek.



Ethan: Why are you even talking to me? I helped kill your friend. How do you know I'm not gonna kill another one?

Stiles: Is he looking at me? Are you threatening me? You know what I'm gonna do? I'm going to break off an extra large branch of Mountain ash, wrap it in wolfsbane, roll it in mistletoe, and shove it up your freaking...

Scott: whoa, Stiles, okay. We get it. We're talking to you because I know that you didn't want to kill Boyd. And I think that if something like that happened now, you wouldn't do it again.

Ethan: You don't know what we owe them, especially Deucalion. We weren't like Kali and Ennis when we met him. We weren't alphas.

Scott: What were you?

Ethan: Omegas.



Aiden: Derek?

Lydia: Aiden, stop, please.

Aiden: I'm right here, Derek.

Lydia: I'll scream.

Aiden: You want a fight, Derek? Come and get me.



Ethan: In actual wolf packs, omegas are the scapegoat, the last to eat, the one who has to take the abuse from the rest of the pack.

Stiles: So you and your brother were, like, the bitches of the pack?

Ethan: Something like that.

Scott: What happened?

Ethan: They were killers. I mean, people talk about us as monsters. Well, they were the ones who gave us the reputation. And our Alpha was the worst of them.

Stiles: Why didn't you guys just fight back? Form voltron wolf, you know? Kick everyone's asses?

Ethan: We couldn't, we didn't know how to control it back then.

Scott: Deucalion taught you.

Ethan: And then, we fought. We took down the whole pack, one-by-one. And by the time we got to our Alpha, he was begging for his life. And we tore him apart. Literally.

Scott: What about your emissary? They're all dead? Kali and Ennis' too?

Ethan: All of them except for Deucalion's.

Stiles: You mean Morrell?

Ethan: Ah!

Scott: What? What's wrong? Are you hurt?

Ethan: Not me. My brother.

 


Lockers room:
Cora: Ah! Ah! Ah! (Cora attacks Aidan)

Lydia: Aiden, stop! Stop! Stop!

Ethan: You can't do this!

Aiden: She came at me!

Ethan: It doesn't matter! Kali gave Derek until the next full moon. You can't touch him or her.

Stiles: Hey, guys, I think she's pretty hurt.

 

Chris office:

Isaac: Okay, okay, hold on a second. Your dad's the killer?

Allison: No. I mean, I don't think he is at least. I hope he isn't.

Isaac: You hope he isn't the serial-killing dark druid who's been slashing people's throats?

Allison: Yeah.

Isaac: Right.

Allison: Do you wanna help me or not?

Isaac: Yeah, I'm just... I'm just trying to get all the cards on the table here.

Allison: See the marks? There are five more bodies to be found but it doesn't say who the bodies are. What are you doing?

Isaac: Something I learned from my father. Take a step back. Look at the whole picture. Sometimes, you see things you wouldn't notice if you were up close when all you're looking at are the details.

Allison: Look at that. You see that?

Isaac: Whoa. What is that?

Allison: A five fold knot. It's a Celtic symbol.

Isaac: Virgins.

Allison: Warriors.

Isaac: Healers.

Allison: Philosophers.

Isaac: Guardians.

Stiles: You okay?


Derek loft:
Lydia: She doesn't look okay.

Cora: I'll heal.

Stiles: Uh... Oh.

Cora: I said I'm fine.

Stiles: Do you realize how suicidally crazy that was? What were you thinking going after them? I did it for Boyd. None of you were doing anything.

Scott: We're trying.

Cora: And you're failing. You're just a bunch of stupid teenagers running around, thinking that you can stop people from getting killed. But all you do is show up late. All you really do is find the bodies.

Stiles: She's definitely a Hale. Mm. I'll make sure she gets home.


At school, outside:
Jennifer: Where the hell have you been? And don't say that you needed to be alone for a while because that is the single worst excuse ever. Oh. God, I'm sorry. You really did need to be alone, didn't you?

Derek: I'm here now. And you were safe. Trust me.

Jennifer: I haven't felt safe, partially because the evil twins are walking around school like nothing happened.

Derek: They're not gonna hurt you.

Jennifer: Some days, I just wanna take a sledgehammer to that bell.

Derek: Why don't you just come back with me?

Jennifer: I can't. I've got three more classes and I put this recital together tonight. I organized it to honor the losses at the school and... and now, it just sounds really stupid, doesn't it?

Derek: No. It sounds perfect.


Morrell's office:
Ms Morrell: Sorry, but I don't remember having any more appointments.

Scott: You sure? 'Cause I could use a little guidance right now.

Derek's loft
Stiles: Philosophers?

Allison: And guardians, which after last night has to mean something like law enforcement, right? Stiles, you have to tell your dad. Tell him whatever you need but you have to get him to believe. Tell your dad. Warn him.

Stiles: Okay, okay, okay, I know.

Cora: What are you gonna do? I'm gonna tell him the truth. And I'm gonna need your help.


Morrell's office
Ms Morrell: Why are you bothering with me, Scott, when you know the clock is ticking? When you know someone else is about to be taken?

Scott: By you.

Ms Morrell: Come on, Scott. Shouldn't you leave the interrogations to someone like Stilinski?

Scott: Are you the one killing people?

Ms Morrell: Are you listening to my heartbeat? No. I'm not the one killing people. Truth is, I'm all that stands between Deucalion and the lives of your friends. I've been the one pulling the leash taut when they're salivating for a bite.

Scott: What do you mean?

Ms Morrell: He wants a true Alpha in his pack. He thinks it's you. And a little distraction like a few human sacrifices isn't gonna dissuade him from the prize.

Scott: I'm not an Alpha.

Ms Morrell: But you're well on your way, aren't you?

Scott: Then what is he waiting for? What does he want me to do?

Ms Morrell: He wants to make a killer out of you. That's what he does.

Scott: But if I kill someone, I can't be a true Alpha, right?

Ms Morrell: Exactly. You want the psychologist's perspective? He's an obsessive who both desires you and is threatened by you. If the obsessive can't have the object of his desire he'll choose to destroy it instead. You'll either willingly become part of his pack or he'll make a killer out of you, destroying your potential to be a true Alpha.

Scott: Neither of those is ever going to happen.

Ms Morrell: Don't be so sure. You're playing his game. And while you're trying to figure out what to do next, he's thinking ten moves ahead, with checkmate already in sight.


At school:
Lydia: I don't get why no one's calling the police.

Jennifer: They're gonna make an announcement over the P.A.

Lydia: That's not gonna do anything! I told you, he's gone. Like the others, taken.

Jennifer: Okay. Look, we're just trying to understand, okay? All we know is that Mr. Westover didn't show up for class.

Lydia: And the last time that happened was Mr. Harris. Anyone heard from him lately? He's gone. And he's going to be the second murder.

Jennifer: But, Lydia, you wrote that number.

Lydia: Okay, fine. I'm psychic.

Jennifer: You're psychic?

Lydia: I'm something!



Ethan: A deputy and a teacher? What's the pattern?

Scott: I don't know.



Stiles: Okay, okay, okay, okay. Yes, okay. No, oh...

Sheriff: Stiles?

Stiles: Dad, I'm sorry, okay? I'm just... I'm trying to... I'm just trying to figure out how to start here.

Sheriff: Hey, I don't have this kind of time.

Stiles: Um, for the last year, you've had all these cases that you couldn't figure out, right? I mean, all the murders involving Kate Argent, and then Matt killing all the people who had drowned him, and all these murders right now. It's like... it's like you've been playing a losing game.

Sheriff: Stiles, the last thing I need right now is a job performance review from my own son.

Stiles: I know. Okay, see, but that's... that's just it, dad. The... the reason that you're losing the game is 'cause you've never been able to see the whole board. I need to show you the whole board.


Allison's flat:
Allison: I have to stop him.

Isaac: Is that really a good idea? I mean, if your dad is actually doing all this stuff...

Allison: "if"? Look at this. He knows everything. He's... he's planned everything.

Isaac: What are you doing?

Allison: If Mr. Westover was taken from the school, there's gotta be another point on the telluric current.

Isaac: You mean where he'll be sacrificed. There. That mark's new.

Allison: Then that's where he is.


Stiles's room:
Sheriff: Scott and Derek are werewolves?

Stiles: Yes.

Sheriff: And Kate Argent was a werewolf?

Stiles: Hunter. That's... purple's hunter.

Cora: Along with Allison and her father.

Sheriff: Yeah, and... and my friend Deaton, the veterinarian, is a Kanima?

Stiles: Well, no, no, no, no, no. He's a druid, okay? Well, we think.

Sheriff: So who's the Kanima?

Stiles: Jackson.

Sheriff: No, Jackson's a werewolf.

Stiles: Jackson was the Kanima first, and then Peter and Derek killed him and he came back to life as a werewolf. Now, he's in London.

Sheriff: Who's the Darack?

Stiles: It's da-rock.

Cora: We don't know yet.

Stiles: We don't know yet.

Sheriff: But he was killed by werewolves?

Stiles: Slashed up and left for dead.

Cora: We think.

Stiles: We think.

Sheriff: Yeah. Why was Jackson the Kanima?

Stiles: 'Cause sometimes, the shape that you take reflects the person that you are.

Sheriff: And what shape would an increasingly confused and angrier-by-the-second father take?

Stiles: Uh, that would be more of an expression like the one you're currently wearing.

Sheriff: Yeah.

Stiles: Dad... Dad, would you... I can prove it, okay? Look, she's one of them. A werewolf.

Sheriff: Stiles, Stiles! That's enough.

Stiles: Dad, can you please just hold on? You ready? All right, dad, just watch this, okay?

Sheriff: Call an ambulance.


Bank vault
Isaac: You really don't think we should call Scott?

Allison: Stay behind me and stay quiet.

Isaac: Oh, this is so not gonna end well. FYI, if your dad tries to kill me, I'm gonna defend myself.

Allison: If my dad tries to kill you, you'll be dead.

Isaac: Thanks for the vote of confidence. Whoa. I smell blood.

Allison: Where? What direction?

Isaac: I don't know. I'm not that good at this yet. But I think it's... Allison. Allison, wait. Allison, don't!

Chris: Get down! Help him!

Allison: That's Mr. Westover.

Isaac: It's our history teacher.

Allison: We were wrong. It's not guardians as in law enforcement.



Scott: It's philosophers as in teachers. Allison and her father just found Mr. Westover.

Stiles: That makes sense. Tara, she wasn't always a cop. She used to teach middle school.

Scott: Then the last one's gonna be another teacher.

Stiles: Yeah, but there's dozens of them, Scott, and they're all headed home.

Scott: No. No, they're not. They're all going to the recital.


Bank vault:
Allison: You've been tracking the killer on your own this whole time?

Chris: Yeah, and I was this close. Could've caught him if the two of you...

Allison: So it's my fault? That you've been lying to me for the past two months?

Chris: You wanna tally up the lies, Allison? I don't think you're gonna come out ahead on that one.

Isaac: Hey, just a thought? Maybe right now isn't the best time for a little family meeting. There's still one more teacher.

Chris: The recital.

Allison: Guess we're going after all.


Hospital:
Stiles: What did you see the night at the bank when Scott was trying to save Deaton?

Sheriff: Nothing.

Stiles: Dad, you saw him healing himself after he tried crossing the Mountain ash.

Sheriff: I don't know what I saw.

Stiles: You saw something that you can't explain.

Sheriff: Stiles, I have seen a lot of things I can't explain in this town. That doesn't make 'em supernatural and it doesn't make 'em real. They just found another body. That's real. And that's the lead I'm following.

Stiles: Yeah, and another teacher's going to die if you don't start listening to me.

Sheriff: I am listening! I have been listening!

Stiles: You just don't believe. Mom would've believed me.


Recital:
Danny: I know how to tie my own tie.

Ethan: Well, you know how to do it badly. Now, it's perfect. Still nervous?

Danny: All good.

Ethan: Okay. Listen. If anything happens, find me, okay? Find me first.



Scott: I thought you were going home.

Lydia: I can't. I don't know why I am the one that keeps finding the bodies, but maybe if I just stopped trying to fight it, I'd find them before it happens, maybe with enough time for someone like you to do something about it.

Stiles: You get me the time, and I'll do something about it. I swear to God, I will.


Hospital:
Cora: Derek?

Derek: Hey. Hey, I'm here.

Cora: What's happening to me?

Derek: I don't know. But I'm not leaving, okay? Not again.

Doctor Travis, you have a visitor in the main lobby.



Sheriff: The records would be over ten years old. I just need to look over a couple files.

Melissa: If this is about the murders, you would need a court order for that. Or someone like me that's willing to bend the rules for a handsome face. Give me the details. I'll see what I can do.

Sheriff: Thank you.

Melissa: There was a patient just like you described. Slash marks all over the body. Doctors thought it had to be an animal. Oh. But there's something else. Something happened at the same time that was even stranger.


Recital:
Ethan: What's up?

Aiden: Nothing. I just think I lost my phone.


Hospital:
Sheriff: Birds?

Melissa: Hundreds of them. While the patient was in the O.R. struggling to hold on, hundreds of birds were flying into the walls, windows, like they were committing some kind of mass suicide.

Sheriff: Or like they were sacrificing themselves.

Melissa: For what?

Sheriff: Not what. Who.



Jennifer: You recognize it, don't you?



Stiles: Lydia?

Scott: Lydia!

Stiles: Anything? She's not answering texts. What do we do? Scott?


Classroom:
Lydia: What are you doing?

Jennifer: What's necessary. I'm still surprised none of you seem to get that. You call them sacrifices, but you're not understanding the word. It's derived from the Latin sacrificium, an offering to a deity, a sacred rite. A necessary evil.

Lydia: Stop.

Jennifer: Oh, I wish I could. But you don't know the alphas like I do.

Lydia: Please, stop.

Jennifer: But you, Lydia, you're not a sacrifice. You're just a girl who knows too much. Actually, a girl who knew too much. Lydia, don't!



Jennifer: Unbelievable. You have no idea what you are, do you? The wailing woman. A banshee, right before my eyes. You're just like me, Lydia. Look like the innocent flower, but be the serpent under it. It's too bad, though... And too late.

Lydia: No, please...

Jennifer: One last philosopher.



Chris: Allison!

Allison: Mistletoe.



Sheriff: Drop it! There was a girl. Years ago, we found her in the woods, her face and body slashed apart. That was you, wasn't it?

Jennifer: Maybe I should've started with philosophers, with knowledge and strategy. Healers... Warriors... Guardians... Virgins.

Jennifer takes the sheriff.

 

Stiles: Dad?

Kikavu ?

Au total, 169 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

arween 
24.09.2022 vers 09h

motordd 
14.07.2021 vers 22h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

Hedaaa 
02.12.2020 vers 09h

mounia 
22.09.2020 vers 13h

skins4ever 
06.08.2020 vers 11h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 2 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

loveseries 
maelysmiss 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente

La Série
15.02.2024

Multimédia
28.02.2024

Actualités
Scott et sa meute dans le nouveau sondage du quartier Outer Banks

Scott et sa meute dans le nouveau sondage du quartier Outer Banks
Et si les Pogues rencontraient Scott, Stiles, Allison et Lydia ? En ce mois de septembre, mois de la...

Melissa McCall en lice dans l'animation

Melissa McCall en lice dans l'animation "Les thérapeutes " sur le Caméléon
Le Centre, via son animation "Les person of interest du Caméléon - Les dossiers secrets du...

Scott McCall en danger sur le quartier Reign !

Scott McCall en danger sur le quartier Reign !
Ce mois-ci deux loups-garous se retrouvent emprisonnés dans la Tour de Londres du quartier Reign :...

Arden Cho I Partner Track

Arden Cho I Partner Track
L'arrivée de la nouvelle série avec Arden Cho se rapproche à grand pas! Netflix a offciellement...

Adelaide Kane I Arrivée imminente dans Grey's Anatomy

Adelaide Kane I Arrivée imminente dans Grey's Anatomy
Adélaide Kane débarque à Seattle, plus précisément au Grey Sloan Memorial Hospital ! Elle incarnera...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

L'absence de Dylan O'Brien a été officialisé. Cette absence vous empêchera t-elle de découvrir les nouvelles aventures de Scott McCall?

Total : 30 votes
Tous les sondages

HypnoRooms

choup37, 18.04.2024 à 08:49

5 participants prennent part actuellement à la chasse aux gobelins sur doctor who, y aura-t-il un sixième?

chrismaz66, 18.04.2024 à 11:04

Choup tu as 3 joueurs de plus que moi!! Kaamelott est en animation, 3 jeux, venez tenter le coup, c'est gratis! Bonne journée ^^

choup37, 19.04.2024 à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

Viens chatter !