547 fans | Vote

#310 : Laissés Pour Compte

Emprisonnés à l'intérieur de l'hôpital de Beacon Hills, évacué pour cause de puissante tempête, Scott et Derek doivent se défendre contre les Alphas tout en essayant de comprendre comment sauver la vie de Cora.

Popularité


4.8 - 5 votes

Titre VO
The Overlooked

Titre VF
Laissés Pour Compte

Première diffusion
05.08.2013

Première diffusion en France
28.12.2013

Vidéos

Extrait VO - Stiles sauve Cora

Extrait VO - Stiles sauve Cora

  

Extrait VO - Les jumeaux discutent

Extrait VO - Les jumeaux discutent

  

Extrait VO - Peter et Melissa

Extrait VO - Peter et Melissa

  

Promo

Promo

  

Promo 2

Promo 2

  

Photos promo

Les jumeaux s'apprêtent à attaquer

Les jumeaux s'apprêtent à attaquer

Scott & Stiles sont dans le loft

Scott & Stiles sont dans le loft

Allison , son père et Isaac sont dans l'hôpital

Allison , son père et Isaac sont dans l'hôpital

Derek attaque Jennifer

Derek attaque Jennifer

Le groupe prend l'ascenseur

Le groupe prend l'ascenseur

Derek tourne le dos à Jennifer

Derek tourne le dos à Jennifer

Melissa se défend

Melissa se défend

Deucalion arrive à l'hôpital

Deucalion arrive à l'hôpital

Peter & Scott se tiennent prêts

Peter & Scott se tiennent prêts

Scott McCall (Tyler Posey)

Scott McCall (Tyler Posey)

Jennifer Blake (Haley Webb)

Jennifer Blake (Haley Webb)

Diffusions

Logo de la chaîne France 4

France (inédit)
Vendredi 03.10.2014 à 21:30
0.35m / 1.4% (Part)

Logo de la chaîne MTV

Etats-Unis (inédit)
Lundi 05.08.2013 à 22:00
1.97m / 0.8% (18-49)

Plus de détails

Une tempête fait rage au-dessus de l'Hôpital de Beacon Hills. Il y'a beaucoup de vent  et de nuages et une lune presque pleine.En face de l'entrée de la salle d'urgence, les patients sont sur des civières.


A l'intérieur, Melissa McCall tente d'organiser l'évacuation des patients. Elle ordonne aux infirmières d'évacuer chaque chambre puis de placer un X rouge avec du scotch sur la porte pour indiquer que le patient est sorti.


Un médecin  explique que le mauvais temps était inattendu car seuls des "orages modérés" ont été prédits. Melissa dit que la situation est bien pire que prévue, avec des coupures d'électricité dans plusieurs villes et une ville "Hill Valley" est inondée. Le médecin est inquiet parce qu'il vit à Hill Valley et Melissa lui permet de partir après lui avoir appris que seulement un de ses patients, Cora Hale, n'a pas encore été évacués.


Peter Hale est vers sa nièce. Cora est inconsciente, couverte de sueur dans une des salles de soins de l'hôpital. Peter est frustré parce qu'elle n'a pas encore été évacuée. Melissa l'entend depuis le couloir et entre en expliquant que l'évacuation est en cours. Elle voit alors son visage et est sous le choc. Peter tente de se glisser dans l'ombre, mais il est trop tard. Melissa exprime sa surprise ,il est censé être mort.
Avant qu'ils ne peuvent en dire plus, les machines de surveillance des signes vitaux de Cora commencent à retentir. Elle halète pour respirer, se redresse et vomit du sang noir et du gui.


Jennifer Blake se précipite dans le Loft de Derek. Elle l'embrasse et dit qu'elle voulait le voir avant d'avoir entendu des choses horribles à son sujet. Elle l'embrasse et se rend compte qu'il sait déjà ce qui s'est passé à l'école .Scott et Stiles font un pas en avant et exigent de savoir ce qu'elle a fait du shérif Stilinski. On voit des larmes dans les yeux de Stiles et il peut difficilement parler.


Elle nie tout d'abord et acquiesce ensuite après que Scott l'arrose avec du gui en poudre. Il dit que Deaton lui a expliqué que le gui est un poison et un remède. Scott dit, que cela signifie que Jennifer peut l'utiliser et il peut être utilisé contre elle. Quand il jette la poudre, Jennifer revient à l'apparition de Darach.


Derek l'attrape par la gorge. Elle lui dit qu'ils auront besoin de son aide pour sauver Cora et demande instamment à Derek d'appeler Peter. Il le fait et Peter explique la situation. Derek, tient toujours Jennifer par la gorge, elle se soulève du sol. Scott l'appelle à la prudence. Jennifer dit à Stiles qu'ils ne pourront jamais retrouver son père si elle meurt. Stiles supplie Derek d'arrêter. Elle tombe sur le sol et elle devient arrogante en disant qu'ils auront tous ont besoin d'elle.

Derek est sur le chemin de l'hôpital, Jennifer explique qu'elle n'est pas obligée de les aider mais qu'elle le fait parce qu'elle le veut bien. Elle explique qu'elle ne peut toujours s'enfuir à tout moment et qu'ils ne pourraient pas l'arrêter. Elle affirme qu'elle ne veut pas que Cora meurt.Jennifer continue de tenter une explication.Elle dit à Derek qu'il a besoin de savoir "comment ils sont connectés" vraiment. Derek lui demande d'arrêter de parler.


Stiles et Scott suivent Derek dans la Jeep de Stiles. Stiles est suspect, en disant que Jennifer agit comme si tout ce qui s'est passé faisait partie de son plan.


Ils arrivent à l'hôpital sous une pluie battante. Stiles attrape une batte de base-ball.
Les lumières à l'intérieur de la salle d'urgence scintillent , Scott explique à sa mère qu'ils sont venus pour Cora. Melissa dit qu'il y a deux ambulances qui arrivent, l'une dans 10 minutes et l'autre dans 20 minutes, elle dit que Cora a besoin d'être dans une de ces ambulances.


Au deuxième étage de l'hôpital, Derek trouve la salle d'examen de Cora vide. Une traînée de sang noir les mène dans le couloir et une série de portes closes. Il y a un bruit sourd d'un combat et Peter Hale est jeté à travers les portes et attérit aux pieds de Derek. À l'autre bout du couloir, les jumeaux fusionnés rugissent. Cora est inconsciente  sur le sol.


Derek et Scott essaient de combattre les jumeaux. Alors que les jumeaux sont distraits, Stiles et  Peter vont aider Cora .
Scott essaie de raisonner  l'Alpha géant, demandant à Ethan et Aiden d'arrêter. La créature parle et dit: "tout ce que nous voulons, c'est elle." Jennifer arrive  dans le couloir et prend l'ascenseur.


En bas, Melissa tente toujours d'évacuer les derniers patients et le personnel  lorsque Deucalion et Kali arrivent. Les portes de l'ascenseur s'ouvrent et Jennifer voit les deux Alpha. Deucalion sort la pointe de sa canne et la jette comme une lance. Il manque Jennifer et la pointe s'enfonce dans le mur. Jennifer remonte dans l'ascenseur et appuie sur le bouton pour fermer la porte. Kali retient les portes de l'ascenseur. Jennifer recule, ses yeux deviennent blancs et  elle frappe les portes de l'ascenseur avec ses deux mains. Il y a une légère lueur comme une sorte de puissance, Kali attérit à plusieurs mètres dans le couloir. Les portes de l'ascenseur se ferment.


Derek, Scott, Stiles, Peter et Cora inconsciente sont toujours poursuivis par les jumeaux fusionnés. Ils se précipitent dans une salle d'opération. Derek leur demande de continuer mais Stiles s'arrête et prend sa batte. Quand la créature entre, il prend la batte et frappe les jumeaux. La batte se brise. La créature n'est pas éliminée et grogne , Stiles a le temps de prendre la fuite pour rejoindre les autres. Scott saute en l'air et attrape un luminaire qui frappe la créature au visage.


Allison et Isaac sont encore à l'école à la suite du concert. Les lumières vacillent , Isaac explique qu'il ne peut pas avoir Derek et Scott au téléphone. Allison explique que Lydia est meurtrei et est dans un «centre hospitalier» en raison de l'évacuation du Beacon Memorial. Elle explique que la tempête devrait devenir bien pire et que la plupart des anciens générateurs ne tiendront pas. Isaac se rend compte que Cora est au Beacon Memorial. Isaac s'éloigne en disant qu'il doit s'assurer que Cora est en sécurité et qu'il ne peut pas la laisser là avec "seulement Peter."
Chris propose de le conduire à l'hôpital.


Melissa appuie sur le bouton de l'ascenseur au premier étage puis remarque la canne de Deucalion. Elle l'examine, Deucalion la  prend et lui dit merci. Elle le reconnaît comme étant "le méchant".


Les jumeaux ne sont plus fusionnés. Aiden est énervé. Il dit que son frère a hésité, mais Ethan dit que non. Aiden se plaint que Derek et les autres protègent Jennifer Blake. Il explique qu'elle utilise tous les sacrifices pour gagner assez d'énergie pour se débarrasser d'eux.


Derek, Scott, Peter et Stiles emmènent Cora dans une salle d'opération. Ils semblent avoir perdu leur poursuivant. Stiles se rend compte qu'ils ont aussi perdu Jennifer Blake et commence à paniquer . Derek lui dit de se taire.  Scott tente de calmer Stiles, lui rappelant que les Alphas sont toujours là. Stiles souligne queils veulent Jennifer et sans elle  Cora et son père seront morts.


Les loups-garous chercha un moyen d'aider Cora, Jennifer Blake revient et explique qu'ils ne peuvent la sauver. Elle promet de sauver Cora et leur dire où est le Sheriff Stilinski , mais seulement quand elle aura échappé aux Alphas à l'hôpital qui veulent sa mort. Derek est prêt à la tuer. Elle explique qu'elle a essayé de rester en vie et qu'il ne peut pas la blâmer pour cela. Stiles souligne que, si elle veut les convaincre qu'elle est quelqu'un de bien alors elle devrait soigner Cora. Jennifer refuse à nouveau en disant qu'elle ne le fera pas tant qu'elle n'est pas en sécurité.


Peter suggère de  torturer Blake. Derek dit que cette méthode fonctionne pour lui, la voix de Melissa McCall apparait dans les enceintes de l'hôpital. Elle explique que «M. Deucalion veut la femme qui se fait appeler Jennifer Blake dans la zone de réception des urgences dans 10 minutes.
Jennifer se précipite et souligner que Deucalion ne fera pas de mal à la mère de Scott. Elle explique que Deucalion veut la perfection et souhaite ajouter un "vrai Alpha» à sa meute.

Peter donne la définition que nous avons déjà appris de Deaton. C'est la première fois que Stiles apprend que Scott est comme ça. Scott dit que son état n'est pas grave. Il dit qu'ils ont encore besoin de l'aide de Jennifer. Il propose de prendre la dernière ambulance et de l'utiliser pour s'échapper. Scott et Derek préparent un Plan pour  distraire les jumeaux  mais Jennifer dit qu'elle ne va nulle part sans Derek donc Peter propose son aide.


Ils commencent à regarder autour de la salle d'examen une arme. Stiles arrive avec un défibrillateur mais Derek lui dit qu'il ne sait pas comment l'utiliser. Scott trouve une seringue remplie d'une solution d'épinéphrine. Derek rejette l'arme, car cel rendrait les jumeaux trop forts, mais Peter voit cela comme un avantage possible.

Peter entre dans le couloir avec la seringue d'épinéphrine dans son cœur. Il respire difficilement et de la sueur coule sur son visage. Lui et Scott sont capables de distraire les jumeaux assez longtemps pour que Derek, Jennifer et Stiles emmènent Cora.


Ils trouvent l'ambulance qui attendait et mettent Cora à l'intérieur. Puis ils trouvent le conducteur mort. On entend la voix de Kali. Elle appelle "Julia". Kali apparaît à l'avant de l'ambulance. Ses pieds sont couverts de sang et elle a les clés de l'ambulance. Stiles ferme les portes à l'arrière de l'ambulance.


Voyant Jennifer, Kali dit "c'est toi." Sachant qu'il ne peut pas battre Kali , Derek décide de s'enfuir. Derek se dirige dans un couloir, mais Jennifer l'arrête et lui dit qu'ils devraient prendre l'ascenseur. Kali arrive en courant dans le couloir mais arrive juste après que les portes de l'ascenseur soient fermées.


L'ascenseur est en mouvement, Derek et Jennifer reprennent leur souffle alors que sur le toit, Melissa McCall montre à Deucalion où est l'interrupteur d'alimentation principal. Il le met sur la position "off".Ll'ascenseur est à l'arrêt.


Deucalion envoie alors Melissa pour trouver Scott .Dans l'ambulance, Stiles se rend compte que Cora ne respire pas et effectue un bouche-à-bouche jusqu'à ce qu'elle commence à respirer à nouveau.


Derek cherche un moyen de sortir de l'ascenseur bloqué. Il ouvre la porte et trouve l'ascenseur qui s'est arrêter entre deux étages ,la porte est bloquée par un mur de béton. Il regarde la trappe d'évacuation de l'ascenseur, mais Jennifer lui dit qu'il va faire trop de bruit et attirer les Alphas. Derek et  Scott s'envoient des messages pour trouver le générateur de secours .
La poussée d'adrénaline a disparu et Scott soutient Peter. Ils se réfugient dans la laverie et de trouvent un moyen de s'échapper.
Scott envoie un message à Derek lui disant de ne pas bouger et qu'il arrive.


Dans l'ambulance avec le Cora inconsciente, Stiles lui demande instamment de tenir un peu plus longtemps parce que Scott va trouver un moyen de les sauver tous.
Stiles se souvient comment Cora a réprimandé Lydia, Scott et lui dans le vestiaire dans le dernier épisode. Elle les a appelés "adolescents stupides". Maintenant, il pense qu'elle a peut-être eu raison et que tout ce qu'ils sont bons à faire c'est de retrouver les corps. Stiles dit qu'il ne veut pas trouver le corps de son père. Un bruit à l'extérieur de l'ambulance alerte Stiles ,les jumeaux sont à leur recherche .


Chris, Allison et Isaac sont dans la zone de réception des urgences. Chris arme son pistolet. Isaac entend des bruits . Mettant son oreille au sol, il entend des gens courir.


Stiles entend la même chose et craint ce qui pourrait arriver mais Scott arrive, soutenant encore Peter. Scott dit qu'il va revenir pour Derek et sa maman. Stiles dit qu'ils ont un autre problème, car Kali a les clés de l'ambulance et les jumeaux sont à proximité. Scott lui dit de ne pas bouger et retourne dans l'hôpital.


Scott est attaqué par les jumeaux fusionnés. Ils ont facilement le dessus sur lui, saisissant Scott à la gorge et le soulevant du sol. La bête reprend la parole en disant "nous essayons de ne pas te faire de mal." La réponse de Scott, c'est qu'ils doivent faire plus d'efforts.
Melissa McCall s'avance alors avec un défibrillateur et le pose sur les jumeaux qui se séparent. Melissa tend la main à son fils, et ils partent dans le couloir.


Toujours pris au piège dans l'ascenseur, Jennifer commence à essayer de convaincre Derek qu'elle n'est pas le mal.Elle dit qu'elle espère qu'il ne pensait pas à la pensée la plus superficielle, son vrai visage.


Dans la morgue, Kali dit à Deucalion qu'il a fait une erreur en lâchant Melissa McCall disant qu'il a un "point faible" Scott. Deucalion parle alors des «points faibles» de Kali. Il s'avère que Jennifer Blake est en fait Julia Baccari et avait été le Druide émissaire de Kali .
Deucalion avait forcé Kali à tuer Julia quand elle a tué le reste de sa meute. Elle semble en vouloir à Deucalion pour cela.
Alors que Kali a grièvement blessé Julia, elle ne l'a pas tué. L'Alpha dit qu'elle voulait que son ami bien-aimé est une mort paisible. Une grande partie de l'action est montrée dans un flash-back, nous voyons le druide mutilé et un regret de Kali. Nous voyons aussi Stilinski trouver le corps de Julia.


Jennifer / Julia reprend l'histoire comme elle l'explique à Derek ,elle était proche de la mort, mais a réussi à se rendre à un Nemeton (lieu sacré). Il s'avère que cette Nemeton est le même arbre où Derek à tué Paige .Le sang de Vierge de Paige avait chargé l'arbre de puissance pour maintenir Jennifer / Julia en vie.


Au cours de cet échange, Jennifer Blake donne un long exposé sur la manière dont elle a choisit son pseudonyme , car il était proche de son vrai nom et a aidé à entretenir sa conscience de soi. Elle raconte alors combien il était difficile de se maintenir en vie avec un visage mutilé.

Elle raconte aussi pourquoi les gens s'embrassent sous le gui.C'est un mythe nordique. Baldur le fils d'Odin était le plus aimé des dieux. Tant et si bien qu'ils voulaient le protéger de tous les dangers dans le monde. Sa mère, Frigg, a prêté serment du feu et de l'eau, du métal, de la pierre et tous les êtres vivants, qu'ils ne pourraient jamais blesser Baldur. Lors d'une réunion,Des pierres, des flèches et des flammes ont tous été lancées contre lui. Rien n'a fonctionné. Mais il y avait un dieu qui n'a pas été tellement épris de Baldur, le dieu du mal, Loki.

Loki a découvert que Frigg avait oublié de demander au gui, une minuscule plante apparemment inoffensive et complètement négligée. Loki a façonné une fléchette avec le gui et il a tué Baldur. Frigg avait le cœur brisé. Elle a décrétée que le gui ne serait plus jamais  utilisé comme une arme et qu'elle allait déposer un baiser sur quiconque passait en dessous.

Elle explique ensuite que les émissaires druide ont été négligés et que Deucalion et Alphas ont commis une erreur en le faisant. Elle dit que le pouvoir qu'elle prend à partir de chacun des groupes sacrifiés est un «prêt» de sorte qu'elle peut enseigner à ces monstres que leurs actions monstrueuses ne seront jamais oubliées.


Derek souligne que ce «prêt» a coûté la vie à des innocents. Elle dit que Derek  a tué des innocents. Elle demande une fois de plus son aide mais il dit qu'il ne peut pas les battre. Elle révèle alors que son mystère implique l'éclipse lunaire totale. Pendant l'éclipse, Derek dit que les loups-garous perdent tout leur pouvoir.


Melissa et Scott discutent de Deucalion. Scott dit que l'Alpha a l'a laisser partir mais pas sans raison. Ils tombent sur Chris, Allison et Isaac.
Ils essaient de trouver un plan pour tous sortir de l'hôpital et garder Jennifer Blake vivante car elle est la clé pour trouver le shérif et soignerCora.

Allison aperçoit son reflet et se rend compte qu'elle ne peut se faire passer pour Mme Blake.
Deucalion est un étage au dessus, mais grâce à son audition accrue , il entend le groupe lecomploter.


Scott envoit un message à Derek qui fait alors un peu de bruit avec les portes de l'ascenseur pour attirer l'attention des jumeaux.Isaac et Allison coordonnent le plan d'attaque. Allison va dans le couloir. Elle porte les chaussures de Mme Blake. Les jumeaux, à l' étage au dessus, l'entendent et la poursuivent .


Allison a laissé son téléphone dans le couloir. Dès qu'Isaac voit les jumeaux passer, il se dirige en voiture vers les urgences .
Allison parvient à sortir ,Kali saute d'une fenêtre et atterrit juste à l'extérieur du bâtiment au deuxième étage. Allison se tourne, arc à la main et ouvre le feu. Kali attrape sa première flèche mais Allison est rejoint par son père qui leur tire dessus. Les Alphas fuient.


Sur le toit, Melissa McCall retourne le commutateur l'éclairage complet revient dans l'ascenseur, Derek appuie sur le bouton . Les portes de l'ascenseur sont brillantes, nous apercevons Jennifer / Julia sous forme de Darach .


Isaac arrive , Stiles et Peter emmène Cora dans la voiture. Stiles remarque sur un formulaire d'antécédents médicaux suspendus sur une planchette la ligne «Signature - parent ou tuteur". Il se rend compte tout à coup que le Darach ne va pas après les gardiens de la loi- mais après les parents.


A l'étage, Scott découvre un Derek gisant inconscient dans l'ascenseur. Jennifer s'est échappé par la trappe dans le plafond.
Isaac fait une marche arrière et la caméra de recul apparaît sur. Peter veut qu'il parte, mais Isaac dit qu'il ne partira pas sans Scott. Ils entendent des coups de feu et les jumeaux apparaissent.


Scott est sur le toit. Sa mère a disparue. Deucalion est là. Il dit qu'il savait depuis le début que les nouvelles cibles du darach étaient les parents ,s'il était dans sa meute,  il l'aurait su à temps pour sauver sa mère. Si Scott aide Deucalion à attraper le Darach;Deucalion l'aidera à retrouver sa mère et le père de Stiles.


Stiles arrive juste à temps pour voir Scott qui commence à marcher vers l'Alpha. Stiles supplie son ami de ne pas le faire en disant qu'ils peuvent sauver les membres de leur famille ensemble. Scott dit-il qu'il n'a pas d'autre choix que d'accepter le marché de Deucalion. Il jure de trouver le père de Stiles.
Dans le Nemeton du druide, dans le sous-sol avec le grand arbre qui grandit à travers la fondation, Melissa et le shérif sont attachés.

Previously on Teen Wolf...

Paige: Derek, I can't take it anymore.

Chris: Sacrificial blood. We're in a Nemeton.

Cora: What's happening to me?

Derek: I don't know. Why don't you just come back with me?

Jennifer: You, Lydia, you're just a girl who knew too much.

Deaton: If a druid went down the wrong path, there's a Gaelic word for that as well... "Darach."

Stiles: Dad?

 


Hospital:
Melissa: Okay, all medications should be sealed inside the plastic bags, and the patients carry it in their hands. When you've completely evacuated the room, you mark the door with a red "X," okay?

Doctor: What the hell is going on?

Melissa: The weather called for mild thunderstorms this morning. And now they're saying power is already out in several towns. Hill Valley's under a flood watch.

Doctor: I live in Hill Valley.

Melissa: Are your patients clear?

Doctor: Uh... All except for Cora Hale.

Peter: Hey, anyone want to tell me when they're getting my niece out of here?


Cora's room:
Melissa: Sorry, but she wasn't, uh... You're supposed to be dead.

Peter: I get that a lot actually.


Derek loft:
Jennifer: Derek? Derek, where are you?

Derek: Right here.

Jennifer: Thank God. Something happened at the recital. At the school. Okay, I need to tell you before you hear it, before you hear any of it from them.

Derek: From who?

Jennifer: Scott, Stiles. They're gonna tell you things. Things you can't believe. You have to trust me, okay? You trust me.

Derek: What is it?

Jennifer: Promise you'll listen to me.

Derek: I promise.

Jennifer: They're already here, aren't they? So... they told you it was me? That I'm the one taking people?

Scott: We told him you're the one killing people.

Jennifer: Oh, that's right. Committing human sacrifices? What, cutting their throats? Yeah, I probably do it on my lunch hour. That way, I can get back to teaching high school English the rest of the day. That makes perfect sense.

Stiles: Where's my dad?

Jennifer: How should I know? Derek, tell me you don't believe this.

Derek: Do you know what happened to Stiles's father?

Jennifer: No.

Scott: Ask her why she almost killed Lydia.

Jennifer: Lydia Martin? I don't know anything about that.

Derek: What do you know?

Jennifer: I know that these boys, for whatever misguided reason, are filling your head with an absurd story. And one they can't prove, by the way.

Scott: What if we can?

Jennifer: What is that?

Scott: My boss told me it's a poison and a cure... which means you can use it... and it can be used against you.

Jennifer: Mistletoe?

Jennifer: Derek, wait, wait! You need me.

Derek: What are you?

Jennifer: The only person who can save your sister. Call Peter. Call him!


Cora's room:
Peter: It's not good. She's in and out of consciousness. She's vomiting up black blood along with one other alarming substance.

Derek: Mistletoe.

Peter: How did you know that?


Derek loft:
Scott: Derek. Derek, what are you doing?

Jennifer: Her life... it's in my hands!

Stiles:Stop. Derek, stop!

Jennifer:Stilinski, you'll never find him.

Scott:Derek. Derek!


Derek's car:
Jennifer:That's right. You need me. All of you. You should know I'm not doing this because I have to. I want to. I could still run, and you wouldn't have an easy time stopping me. But I don't want your sister to die. I'm only doing what I had to do.

Derek:Shut up.

Jennifer:You need to hear the whole story, Derek. You need to know just how connected we really are.

Derek:Stop talking.

Stiles's car:
Stiles:I don't know, something feels wrong about this. You know, we proved it to Derek, but she still had this look like it didn't matter. You know, like it was all still going according to plan. You saw it, didn't you?

Scott:What's that?

Stiles:Well, you got claws. I got a bat.


Hospital:
Melissa:Scott! Scott! What are you doing here? The hospital's evacuating.

Scott:We're here for Cora.

Melissa:What, all of you? Why does Stiles have my bat? Mom, just trust me on this. You need to get out of here. Right now.

Melissa:The building is supposed to be clear in 30 minutes. We've got two ambulances that are coming back. One's 10 minutes out, the other's 20. Cora needs to be on one of those. They'll be picking up in the basement garage.

Scott:Got it. Okay.



Jennifer:You don't have to keep me on a leash, Derek. I'm going to help.

Scott:Derek. We got a problem. Big problem.



Scott:Ethan, Aiden, stop! You don't know what you're doing.

Ethan's and Aiden's alpha form :All we want is her.


Melissa:Okay, everybody, let's evacuate this way and stay calm! You guys good? Good... oh! Oh, I'm so sorry.



Derek:Don't stop, don't stop!

Scott:Stiles!



Isaac:I can't get a hold of Derek or Scott. How's Lydia?

Allison:She's got bruising on her neck. They're taking her to a hospital downtown because Beacon Memorial is being evacuated.

Isaac:The storm's that bad?

Allison:It will be. And I overheard an EMT saying the backup generators might be too old to last if the power goes out.

Isaac:Beacon Memorial... that's where Cora is, right?

Chris:I'm taking the two of you home.

Isaac:No, I have to get to the hospital. I can't leave Cora there with just Peter.

Chris:Isaac. I'll drive.


Next to the elevator:
Deucalion:Thank you, Ms. McCall.

Melissa:You're him, aren't you?

Deucalion:Him?

Melissa:The bad guy.

Deucalion:You have no idea.



Aiden:You hesitated.

Ethan:I pulled back. There's a difference.

Aiden:They're protecting her.

Ethan:They don't have a choice!

Aiden:Neither do we! If all these sacrifices, all these bodies piling up, if it's actually giving her the power to get rid of us, then we need to take any chance we can to get rid of her.


In a room:
Stiles:Where's the big guy?

Derek:He's close.

Stiles:What about Ms. Blake? What do you mean? What does that mean? Like, she's gone? Scott, are you kidding me?

Derek:Shh, quiet.

Stiles:Me be quiet? Me, huh? Are you telling me what to do now? When your psychotic, mass murdering girlfriend... the second one you've dated, by the way... has got my dad somewhere, tied up, waiting to be ritually sacrificed?

Scott:Stiles, they're still out there.

Stiles:And... and they want her, right? Which means now we don't have her either, so my dad and Cora are both dead!

Scott:Not yet. Is she really dying?

Peter:She's definitely not getting any better.

Scott:There has to be something that we can do. We have to help her.

Jennifer:You can't. Only I can. I can save her, and I can tell you where Sheriff Stilinski is. But there is a pack of alphas in this hospital who want me dead. So I'll help you... but only when I'm out of here and safe. Only then.

Scott:Derek, wait!

Derek:She was trying to get out.

Jennifer: I was trying to keep from getting killed. You can't blame me for that.

Stiles
:If you want to show you're one of the good guys, then heal her.

Jennifer:Not until I'm safe.

Peter:I'd like to volunteer a different method of persuasion. Let's torture her.

Derek:Works for me.


On the phone:
Melissa:Um, can I have your attention? Mr. Deucalion... excuse me, just Deucalion... Requests you bring the woman calling herself Jennifer Blake to the E.R. reception. Do this, and everyone else can leave. You have ten minutes.


Elevator:
Jennifer:He's not gonna hurt her.

Derek:Shut up.

Jennifer:He won't! Scott, you know why. Tell them it's true.

Derek:What does she mean?

Jennifer:You're not the only one he wants in his pack.


Hospital:
Chris:Looks like the evacuation's over.

Allison:Are you catching a scent?

Isaac:No, not with the rain this heavy.



Jennifer:Deucalion doesn't just want an Alpha pack. He wants perfection. That means adding the rarest of alphas to his ranks.

Peter:A true Alpha.

Stiles:What's that?

Peter:The kind that doesn't have to steal his power from another. One that can rise by the force of his own will. Our little Scott.

Scott:It doesn't matter. We still need to get her out of here.

Stiles:Scott, your mom...

Scott:My mom said there's one more ambulance coming in 20 minutes. And I don't think we've been here that long, so if we can get down to the garage, get to the last ambulance, we can get out of here.

Derek:The twins aren't gonna let us just walk out.

Scott:I'll distract them.

Derek:You mean fight them.

Scott:Whatever I have to do.

Derek:I'll help you.

Jennifer:Um, sorry, but I'm not going anywhere without you, Derek.

Peter:I'll do it. But I'd prefer to be out there with an advantage.

Stiles:An advantage like what? You mean like a weapon?

Peter:Something better than a baseball bat.

Stiles:Hey, wait. What about these?

Derek:Do you know how to use those?

Stiles:Well, no.

Derek:Put 'em down.

Scott:Epinephrine?

Derek:That's only gonna make him stronger.

Peter:How strong? All right, boys. Let's rumble.

Stiles:It's still here!

Jennifer:Derek, over here.



Kali:Julia. It is you.

Jennifer:You can't beat her on your own.

Derek:That's why we're gonna run.

Jennifer:Wait, wait! The elevator!


Rooftop:
Deucalion:Thank you. That was more than helpful.

Melissa:What now? What do you want with me?

Deucalion:You? You're my gesture of goodwill.

Melissa:What?

Deucalion:Go find your son. Do yourself a favor, Melissa. Be careful out there.


Stiles helps Cora to get in a medical tank:
Stiles:Okay, okay, okay. We're okay. We're all right. You okay? How you doing? Wh... why do you look like you're not breathing? Because you aren't breathing, are you? Oh, no. Oh, God. Oh, no, no, no. Why are you not breathing? Come on. Okay, okay, okay. You can do this. Here we go, tilt the head. Fingers on the chin. Clear the throat. Great, nothing. I see nothing. Okay, all right, so, uh... just pinch the nose and blow. Oh, come on, Cora. Come on, Cora.


In an elevator:
Jennifer:If you're thinking service hatch, they bolt from the outside, so you'd have to break it. All you'd end up doing is creating a lot of noise, telling them exactly where we are.

Derek:Kali already knows.

Jennifer:Not necessarily. She saw that we got in, but she might not know that we didn't get out.

Derek:Yeah, well, if I get through, then we can go to another floor.

Jennifer:Or you'd end up fighting them alone in an elevator shaft. They'll rip my head off before you even have a chance to land a punch.

Derek:Then someone needs to get the backup generator running again.


In the medical truck:
Stiles:Come on. Oh, come on, Cora. Come on, breathe. Come on, Cora, breathe. Oh! You know, next time I put my lips to your mouth, you better be awake.



Peter:That shot didn't last very long. Those twins are really starting to piss me off.

Scott:How the hell are we supposed to get past them?

Peter:Personally, I think if we keep letting them beat the living crap out of us, they'll tire and give up. You couldn't have waited, like, ten seconds? They didn't get out, did they?



Derek:"Don't move. On our way."

Stiles:You just hold on a little longer, okay? Trust me, if anyone's gonna get us out of this, it's Scott. Can't believe I just said that. You know, I actually used to be the one with the plan. Well, or at least a plan B. Now I don't know. Now I'm thinking maybe you were right. You know, maybe... maybe we are pretty much useless. Maybe all we really do is show up and find the bodies. I don't want to find my father's body. You know, you're a lot easier to talk to when you're completely unconscious.



Isaac:I'm gonna take that as a sign you're a little worried.

Chris:Stay close to me.

Isaac:I think I heard something.

Allison:Where?

Isaac:Below us.


Scott arrives to get Peter in a car:
Scott:Stiles! Stiles, open the door!

Stiles:Sorry.

Scott:Help me get him in.

Stiles:Where's Derek and Jennifer?

Scott:I have to go back for them and my mom.

Stiles:Okay, two problems. Kali's got the keys to this thing, and I just saw the twins, like, 30 seconds ago.

Scott:Stay here.


Scott and the twins are fighting:
Ethan's and Aiden's alpha form:Where is she? We're trying not to hurt you.

Scott:Try harder.

Melissa:Hey! I'd like to try something. Sweetheart, get up! Come on.



Jennifer:Anything? Derek, I know what you're thinking... that I'm using you, that everything that has happened between us is a lie, or that I'm evil. A bitch. But I hope you're not thinking the most superficial thought... "Is that her real face?" "The slashed, mutilated face revealed by the mistletoe.. Is that what she really looks like?"



Kali:You should have kept his mother.

Deucalion:Is that so?

Kali:You have a soft spot for him.

Deucalion:I have an investment I'm trying to mature. If you want to talk about soft spots, let's talk about Jennifer Blake. Or... what was her name again?

Kali:Julia.

Deucalion:Ah.

In the elevator:
Jennifer:Julia Baccari. That was my name.

Derek:I don't care.

Jennifer:I guess I should have changed it to something with different first letters. I think I read somewhere that people always pick aliases that are subconsciously derivative of their original name. It's a way of not completely letting go of your identity, since your name is so tied to your sense of self. Do you know what else is? Your face. The one that's supposed to be staring back at you in the mirror. Not some hacked up atrocity you can't even recognize.

Derek:I still don't care.

Jennifer:But I bet you're curious. I bet you wonder exactly what happened.

Derek:You were an emissary. They tried killing you along with the rest of the pack. Mystery solved.

Jennifer:I was Kali's emissary. And I was the one she couldn't kill.



Kali:I didn't understand why I had to kill her too. She was harmless. But I did it because you wanted me to. I did everything you asked to be a part of this pack.

Deucalion:You did it to be with Ennis, so don't point that accusing toe at me. And as for harmless, how harmless does she look now?

Kali:I thought she was dead.

Deucalion:Did you?

Kali:Are you asking... if maybe there was a moment of uncertainty? That when I walked away thinking she was dead, that maybe I turned back? And maybe I saw her there, lying perfectly still, but I focused my hearing anyway. Listened to the sound of her heart still beating, still fighting for life, and I thought, "I could go back and finish it, or I could let someone I love die peacefully." And maybe I just kept walking.

Deucalion:My heart bleeds for you, Kali. Apparently hers could have bled a little more.


In the elevator:
Jennifer:For years, the Nemeton's power was virtually gone, like the dying ember of a burned out fire. But a few months earlier, something happened that caused that ember to glow a little brighter. Something that gave it a spark of power again. The sacrifice of a virgin. You didn't know what you were doing back then, but killing Paige in the root cellar, sacrificing her there, gave power to the Nemeton. You gave it power again. You gave me power. Just enough to hold on to life a little longer. Long enough to be found.



Melissa:He just let me go, said it was a gesture of goodwill. No other reason.

Scott:He had to have a reason. I don't think he does anything without a reason.

Melissa:Well, if that means I should continue to be profoundly terrified, then don't worry about it. I got that covered.


In the elevator:
Jennifer:You know mistletoe is important to druids, but do you know the myth of why people kiss under mistletoe?

Derek:No.

Jennifer:It's a norse myth. Baldur, the son of Odin, was the most beloved by the other gods, so much that they wanted to protect him from all of the dangers in the world. His mother, Frigg, took an oath from fire and water, metal, stone, and every living thing, that they would never hurt Baldur. At a gathering, they tested him. Stones, arrows, and flame were all hurled at him. Nothing worked. But there was one God who wasn't so enamored of Baldur. The God of mischief, loki. Loki discovered that Frigg had forgotten to ask mistletoe, a tiny, seemingly harmless plant. And completely overlooked. Loki fashioned a dart out of mistletoe, and it killed Baldur. Frigg was heartbroken. She decreed that mistletoe would never again be used as a weapon and that she would place a kiss on anyone who passed under it. So now we hang mistletoe underneath our door during the holidays... so that we will never overlook it again. We were the overlooked... the emissaries. It was a mistake Deucalion and the alphas should never have made, because I made an oath of my own. From virgins and warriors, from healers, philosophers, and guardians, to loan me their power so that I could teach these monsters that their monstrous actions would never be overlooked.

Derek:You killed innocent people.

Jennifer:So have you. I know the real color of your eyes, Derek. And I know what it means. I'm not asking you to save just my life. I'm asking you to save everyone they'll ever hurt again.

Derek:You can't beat them.

Jennifer:Are you sure about that? Boyd asked you right before he died, what happens to a werewolf during a lunar eclipse? You didn't get the chance to tell him, but you know, don't you? What happens, Derek? During the total lunar eclipse?

Derek:We lose all our power.



Chris:So then they're essentially trapped?

Scott:Yeah, right. There's no way of getting them out without turning the power back on.

Isaac:But wait, wait, wait, if the power's back on, they're gonna hear the elevator moving, right? And they'll be on Jennifer and Derek as soon as it stops. We can't get in a fight with them.

Chris:You've got us now.

Scott:It's too much to risk. They want her dead, and if she dies, there's nothing that we can do for Stiles's dad or Cora.

Chris:I don't even think I know which teacher this is.

Isaac:She's... she's the one with the brown hair. She's kind of hot. No, it's jus... just an observation.

Allison:I've got an idea.



Kali:What are they doing?

Deucalion:Plotting.



Allison:You ready?

Isaac:Yeah.

Allison:You're not nervous, are you?

Isaac:Do I look nervous?

Allison:No, not at all.

Chris:Did he look nervous?

Allison:Terrified.

Isaac:Yeah, I can still hear you, very, very clearly.

Allison:Just go as soon as you see them, okay?

Isaac:Yeah. Yeah, I got it.



Aiden:I don't think they're on this floor.



Isaac:All right, come on, come on, come on!

Peter:I got her. Okay, get the door.



Isaac:Stiles, let's go! Stiles!

Scott:Mom.

Stiles:Scott! Scott, wait!


Isaac's car:
Peter:Come on, we gotta go. Drive, you idiot.

Isaac:I can't. Not without Scott.

Peter:Come on, you want the Argents dead too? Make a choice! Oh, for the love of God! Go, now!

Isaac:All right!


On the roof:
Scott:Mom! Mom!

Deucalion:They're gone. Guardians, Scott. If you were with me, I could've told you what it meant. I could've warned you. Let me help you, Scott. Let's help each other. You help me catch her, and I'll help you get your mother and Stiles's father back.

Stiles:Scott. Scott, don't do this. Don't go with him.

Scott:I don't know what else to do.

Stiles:No, there's g... Scott, there's got to be something else, okay? We always... we always have a plan B.

Scott:Not this time.

Stiles:Scott.

Scott:I'm gonna find your dad. I promise.

Stiles:Scott!


Nemeton:
Sheriff:Hey. Hey. You all right?

Melissa:Oh, God, where are we?

Sheriff:I don't know. Looks like a root cellar to me, but, uh... she called it something different. She called it a... a Nemeton.

Kikavu ?

Au total, 168 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

arween 
24.09.2022 vers 09h

motordd 
14.07.2021 vers 22h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

Hedaaa 
02.12.2020 vers 09h

mounia 
22.09.2020 vers 13h

skins4ever 
06.08.2020 vers 11h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 2 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

loveseries 
maelysmiss 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente

La Série
15.02.2024

Multimédia
28.02.2024

Actualités
Scott et sa meute dans le nouveau sondage du quartier Outer Banks

Scott et sa meute dans le nouveau sondage du quartier Outer Banks
Et si les Pogues rencontraient Scott, Stiles, Allison et Lydia ? En ce mois de septembre, mois de la...

Melissa McCall en lice dans l'animation

Melissa McCall en lice dans l'animation "Les thérapeutes " sur le Caméléon
Le Centre, via son animation "Les person of interest du Caméléon - Les dossiers secrets du...

Scott McCall en danger sur le quartier Reign !

Scott McCall en danger sur le quartier Reign !
Ce mois-ci deux loups-garous se retrouvent emprisonnés dans la Tour de Londres du quartier Reign :...

Arden Cho I Partner Track

Arden Cho I Partner Track
L'arrivée de la nouvelle série avec Arden Cho se rapproche à grand pas! Netflix a offciellement...

Adelaide Kane I Arrivée imminente dans Grey's Anatomy

Adelaide Kane I Arrivée imminente dans Grey's Anatomy
Adélaide Kane débarque à Seattle, plus précisément au Grey Sloan Memorial Hospital ! Elle incarnera...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

L'absence de Dylan O'Brien a été officialisé. Cette absence vous empêchera t-elle de découvrir les nouvelles aventures de Scott McCall?

Total : 30 votes
Tous les sondages

HypnoRooms

choup37, 18.04.2024 à 08:49

5 participants prennent part actuellement à la chasse aux gobelins sur doctor who, y aura-t-il un sixième?

chrismaz66, 18.04.2024 à 11:04

Choup tu as 3 joueurs de plus que moi!! Kaamelott est en animation, 3 jeux, venez tenter le coup, c'est gratis! Bonne journée ^^

choup37, 19.04.2024 à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

Viens chatter !